00:19|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 05 اردیبهشت 1401 - 12:24
کد خبر: 17845
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

استفاده از دخانیات و تأثیر آن در باروری

اگر با فردی سیگاری زندگی می‌کنید، از او بخواهید مصرف سیگار را کنار گذارد. دود سیگار این فرد منجر به مواجهه شما با مواد شیمیایی سمی و در نتیجه تاثیر بر وضعیت باروری می‌گردد.
استفاده از دخانیات و تأثیر آن در باروری

دکتر میترا حبیب‌زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش نیوز، اظهار کرد: اگر شما و همسرتان تصمیم به بارداری گرفته‌اید بایستی عواملی را که بر روی میزان ناباروری شما تاثیر می‌گذارد را در نظر بگیرید.

وی افزود: مواد شیمیایی (مانند نیکوتین، سیانید و مونوکسید کربن) موجود در دود سیگار موجب اختلال در سطح هورمون‌های جنسی در خانم ها و همچنین افزایش سرعت از بین رفتن تخمک‌ها می‌شود.

حبیب زاده گفت: آسیب‌های کروزومی در سلول‌های تخمک خانم سیگاری، ناشی از مواد شیمیایی موجود در دود سیگار می‌تواند باعث از بین رفتن تخمک‌ها و یا ایجاد سقط مکرر در صورت بارداری شود.

*نقایص مادرزادی نیز ممکن است در نوزادان مادر سیگاری دیده شود.

وی ادامه داد: خانم‌هایی که دائما سیگار می‌کشند، به طور متوسط 1 تا 4 سال زودتر از بقیه خانم‌ها قدرت باروری خود را از دست داده و یائسه می‌شوند.

حبیب زاده گفت: سیگار کشیدن یا در معرض دود بودن در آقایان نیز می‌تواند روی نعوظ و کیفیت مایع منی اثر منفی داشته باشد.

وی افزود: کاهش تعداد، حرکت و افزایش اسپرم‌های با شکل غیرطبیعی از عوارض دود سیگار هستند که این موارد هم با تعداد سیگاری که در طول روز کشیده می‌شود، رابطه مستقیم دارد.

متخصص زنان، زایمان و نازایی در پایان تصریح کرد: انتخاب یک سبک سالم در زندگی می‌تواند بر روی سلامت شما و همسرتان و در نتیجه کیفیت باروری شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

آدرس و شماره تماس دکتر میترا حبیب زاده، متخصص، جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه

ارومیه: خیابان حسنی، روبروی بیمارستان مهزاد، ساختمان لقمان 3، طبقه 3، واحد 5

شماره تماس: 09153414736

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید