19:15|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1401 - 13:33
کد خبر: 17834
یادداشت:

متروکه‌شدن پل‌های عابر پیاده در کلانشهر ارومیه/ وعده‌های مسئولان جهت مکانیزه‌سازی آن‌ها تمامی ندارد

احداث پل عابر پیاده به منظور سهولت تردد از جمله مواردی است که از دیرباز دغدغه شهروندان ارومیه‌ای بوده است و خرابی آن مشکلاتی را در زمینه عبور و مرور برای افراد به ارمغان می آورد؛ بنابراین مرمت و مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در سطح شهری از جمله مواردی است که بایستی از سوی مسئولان بررسی و اجرا شود.
متروکه‌شدن پل‌های عابر پیاده در کلانشهر ارومیه/ وعده‌های مسئولان جهت مکانیزه‌سازی آن‌ها تمامی ندارد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سالهاست که برخی از مناطق پر تردد شهر ارومیه با کمبود، خرابی و عدم استاندارد پل‌های عابر پیاده روبرو می‌باشد، به طوریکه در خیابان‌ها و معابر پرتردد شهری عبور و مرور شهروندان را مختل کرده است.

با گذر از سطح شهری ارومیه به صراحت می‌توان گفت که هیچ یک از پل‌های عابرپیاده در حال خدمات‌رسانی به شهروندان نبوده و بیشتر آن‌ها از رده، خارج شده‌اند و متاسفانه ارگان مربوطه تاکنون هیچ‌گونه برنامه و طرح مناسبی برای تعمیر و نگهداری و حفاظت از تأسیسات پل‌های عابر پیاده مطرح نکرده است.

حال سوالی که ذهن هر مخاطبی را به خود درگیر می‌کند این است که آیا پل‌های عابر پیاده در ارومیه با صرف هزینه‌های گزاف صرفا جهت گزارش عملکرد مسئولان شهری و فریب افراد نهاده شده‌اند؟!

در ذکر این مسئله لازم است که جانمایی نامناسب، استفاده از مصالح غیر استاندارد، عدم توجه به رشد جمعیت، عدم دسترسی، طراحی نامناسب و مکانیزه نشدن از جمله مشکلات پل‌های عابر پیاده در کلانشهری چون ارومیه می‌باشد که ضرورت رسیدگی به این امر بارها توسط این پایگاه خبری مطرح شده است و متاسفانه بااین وجود، تاکنون اقدامی برای حل این مشکل صورت نگرفته است.


 اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر به سرقت رفتن قطعات پل‌ها به دست رسیده که انتظار می‌رود متولیان امر برنامه علمی و منسجمی برای تعمیر، نگهداری و حراست از تأسیسات مکانیکی و برقی پل‌های عابرپیاده ارائه دهد تا مردم بتوانند از این امکانات، بهره کامل را ببرند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید