06:17|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1401 - 12:24
کد خبر: 17830

تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه املاک و حقوقی برای سرعت بخشی به روند طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی

نشست مدیرکل راه و شهرسازی آذربايجان‌غربی با مدیران دفتر امور حقوقی و قراردادها و املاک سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص هم افزایی برای سرعت بخشی به روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد.
تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه املاک و حقوقی برای سرعت بخشی به روند طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی درباره شرح سیاست‌ها و اقدامات صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: پالایش ٩٩ هزار ثبت‌نام‌کننده در استان انجام شده و در حال حاضر، متقاضیان واجد شرایط پس از دریافت پیامک‌، اقدام به افتتاح حساب و واریز وجه اولیه کرده‌اند. 

سید محسن حمزه لو با اعلام اینکه متقاضیان ١۵ روز فرصت دارند تا اقدام به افتتاح حساب و واریز وجه کنند، ادامه داد: میزان واریزی وجه اولیه متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن ۴٠٠میلیون ریال تعیین شده و بلافاصله عملیات اجرایی پروژه‌ها پس از واریز این وجه و کمک تسهیلات آغاز می‌شود. 

وی بر زمینه‌سازی حضور سازندگان بخش خصوصی در نهضت ملی مسکن تأکید کرد و افزود: طبق سیاست راه و شهرسازی باید برای به حداقل رساندن هزینه ساخت واحدها تلاش کرد تا هزینه زمین از قیمت واحدها حذف شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربايجان‌غربی به ظرفیت ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر بهر‌ه‌مندی از اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و ادامه داد: اراضی مازاد شناسایی شده و در این بخش نیاز به همکاری سایر دستگاه‌هاست.

در این نشست دو روزه به موضوع‌هایی از جمله توجه‌ به‌ هدف نهضت ملی مسکن فراتر از مسکن‌سازی و برآورد کردن نیازهای ساکنان در ابعاد گوناگون اجتماعی و فرهنگی، حل و فصل مطالبات مردمی، شروع پروژه‌های جدید سرمایه گذاری زمین و مسکن و بررسی رئوس برنامه اجرایی حوزه سازمان ملی زمین و مسکن در استان پرداخته شد. پیشنهادهای لازم جهت حل مشکل تعدادی از پرونده‌های معوقه املاک و حقوقی در این نشست مطرح و تصمیم‌گیری شد. 

همچنین منسجم‌سازی روند کسب درآمدها، ارتقای شیوه‌های کار، شناسایی ظرفیت‌های جدید، احصا و طبقه بندی قطعات از جمله موارد مطروحه در افزایش روند درآمدزایی‌های سازمان ملی زمین و مسکن بود. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید