09:04|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1401 - 13:42
کد خبر: 17827
یادداشت:

چالش‌های ترافیکی در محدوده دانشگاه آزاد ارومیه/ دانشجویان از معضل ترافیک رنج می‌برند

مشکل ترافیک در جاده سلماس و در مقابل داشگاه آزاد ارومیه معضلی است که پس از گذشت دوسال همچنان به قوت خود باقی مانده و موجب نارضایتی بسیاری از داشجویان و شهروندان شده که نیازمند رسیدگی مسئولان در اسرع وقت می‌باشد.
چالش‌های ترافیکی در محدوده دانشگاه آزاد ارومیه/ دانشجویان از معضل ترافیک رنج می‌برند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، وضعیت ترافیک کلانشهر ارومیه این روزها با بازگشایی دانشگاه‌ها بسیار اسفبار و غیر قابل تحمل شده تا جائی که ترافیک‌ سنگین در جاده سلماس و روبروی دانشگاه آزاد مشکلات عدیدی برای دانشجویان و شهروندان به ارمغان آورده است.

معضل ترافیکی دانشگاه آزاد در دوران پیش از کرونا نیز وجود داشته و مسئله جدیدی بشمار نمی‌آید؛ در ضمن این مشکل همانند ترافیک حاصل از بازگشایی مدارس نبوده و مختص ساعت خاصی نیست و از آنجایی که کلاس‌های دانشجویان همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 شب برگزار می‌شود، ترافیک در این محور همه روزه گریبانگیر افراد می‌باشد.

نبود زیرساخت‌های لازم، رعایت نکردن فرهنگ رانندگی از سوی شهروندان و مشخص نکردن محدوده‌ای برای تاکسی‌ها توسط مسئولان مربوطه از جمله عواملی است که معضل ترافیک را تشدید می‌کند.

از طرفی هم پارکینگ ایجاد شده در محدوده دانشگاه پاسخ گوی حجم کثیری از خودروهای دانشجویان نبوده و دانشجویان طی تماس با این پایگاه خبری اظهار می‌کنند که ترافیک موجود در این جاده موجب اتلاف وقت آن‌ها شده و نمی‌توانند سر وقت در کلاس درس حاضر باشند و هر روزه شاهد ترافیک و خطر تصادف در این جاده هستند.

در پایان لازم به ذکر است که بازگشایی دانشگاه‌ها و حضور دانشجویان مسلما نیاز به برنامه‌ریزی داشته و طی دوسال اخیر متولیان امر زمان لازم را جهت رفع مشکلات مطرح شده، داشته‌اند و متاسفانه آنچه مشهود است هیچ اقدامی در این راستا انجام نگرفته و ترافیک در این محور همچنان به قوت خود باقی مانده است و یقینا این مسئل بیانگر ضعف مدیریتی مسئولانی است که کاری جز مطرح نمودن وعده‌های توخالی ندارند.


سارامرادی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید