00:29|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1401 - 13:01
کد خبر: 17816

تشریح عملكرد یك ساله معاونت صنایع‌دستی آذربایجان غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گزارشی از عملکرد یک‌ساله معاونت صنایع‌دستی در حوزه‌های مختلف صادرات، صدور مجوز، کلاس‌های آموزشی و ... ارائه داد.
تشریح عملكرد یك ساله معاونت صنایع‌دستی آذربایجان غربی

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری اظهار کرد: در سال گذشته ۹ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۱۵۵ دلار انواع تولیدات صنایع‌دستی شامل محصولات چرمی، صنایع چوبی مانند منبت و معرق، گلیم‌، سفال‌ و سنگ‌های تزئینی و قیمتی به کشورهای خارجی صادر شده است.
 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در سال گذشته با ارزیابی داوران ۲۰ مورد از تولیدات صنایع‌دستی استان مهر اصالت ملی دریافت کردند که این مهر نشان‌دهنده مرغوبیت و کیفیت بالای تولیدات است.
 

وی با اشاره به صدور ۶۹۱ فقره مجوز صنایع‌دستی ادامه داد: همچنین در این مدت برای یک هزار و 141 نفر فرصت شغلی از محل صدور مجوزهای سه‌گانه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی ایجاد شده است.
 

جباری تصریح کرد: پرداخت 123 میلیارد و 360 میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی، تبصره 18، بنیاد برکت و تبصره 16 به 431 نفر از فعالان صنایع‌دستی استان پرداخت شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی معرفی 29 نفر از هنرمندان استان به تامین اجتماعی، راه‌اندازی یک باب خانه خلاق صنایع‌دستی، مستندنگاری و ثبت آثار فاخر یک مورد از تولیدات صنایع‌دستی استان در رشته منبت، شرکت 20 نفر در نمایشگاه مجازی صنایع‌دستی، باززنده‌سازی رشته پیکره‌تراشی و شرکت پنج نفر از هنرمندان استان در جشنواره فجر اصفهان را از دیگر اقدامات حوزه صنایع‌دستی در سال 1400 برشمرد.
 

او به نقش تاثیرگذار آموزش در ایجاد بازار کار و رونق فعالیت اشاره و عنوان کرد: سال گذشته ۸۸۶ نفر با حضور در دوره آموزش عمومی کوتاه‌مدت و ۱۳۰ نفر نیز با حضور در دوره آموزش‌های تخصصی ویژه شاغلین صنایع‌دستی از آموزش‌های ارائه شده در این دوره‌ها بهره‌مند شدند.
 

جباری گفت: در سال گذشته همچنین از 13 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی دارای نشان ملی در سال 1398 تجلیل به عمل آمد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید