19:25|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1401 - 12:47
کد خبر: 17810
یادداشت:

کمبود اماکن تفریحی و گردشگری؛ باری سنگین بر دوش کلانشهر ارومیه

کمبود اماکن تفریحی و گردشگری طی سالهای اخیر در ارومیه و بی‌توجهی مسئولان به این امر، همواره مورد انتقاد و گله‌مندی شهروندان می‌باشد که انتظار می‌رود متولیان امر همت بیشتری در راستای ارتقای سطح فرهنگی و تفریحی این شهر داشته باشند و در راستای ساخت مراکز تفریحی بکوشند؛ چراکه نبود و یا کمبود آن در خور شأن کلانشهر ارومیه نیست.
کمبود اماکن تفریحی و گردشگری؛ باری سنگین بر دوش کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها به دلیل کمبود مکان‌های تفریحی در کلانشهر ارومیه شاهد رغبت جوانان برای حضور در کافه‌های سطح شهر هستیم که این موضوع عاملی جهت افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه محسوب می‌شود.

همزمان با فرارسیدن فصل گرما کمبود اماکن تفریحی و گردشگری در ارومیه یکی از اساسی ترین دغدغه افراد برای سپری کردن اوقات فراغت به شمار می‌رود به طوری که شهروندان ارومیه‌ای همواره از این موضوع ابراز گلایه می‌کنند.

از آنجایی که پارک‌های سطح شهری به عنوان یکی از مهم‌ترین فضاهای عمومی نقش بسزایی در ارتقای شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی نواحی شهری دارند حال کمبود آن در ارومیه می‌تواند بیانگر ضعف مدیریتی مسئولانی باشد که زمانی قول بهبود وضعیت و ارتقاء سطح امکان تفریحی را داده‌اند، باشد.

وجود پارک‌ها و فضای سبز در سطح شهری ارومیه غیر قابل انکار می‌باشد ولیکن این‌ مکان‌ها برای تفریح و گردش جوانان یک شهر کفایت نمی‌کند؛ ارومیه کلانشهری که نیازمند توسعه و راه اندازی مراکز تفریحی مانند شهربازی و تله کابین و زیپ لاین و... است و در همین راستا انتظار می‌رود مسئولان مربوطه بطور جدی و قاطع پیگیر توسعه اماکن گردشگری و تفریحی در شهر باشند.
.
در آخر لازم به ذکر است که تفرجگاه بند و پارک جنگلی ارومیه از جمله اماکن تفریحی و گردشگری این شهر محسوب می‌شوند که متاسفانه از زیرساخت‌های تفریحی مناسبی جهت گذران اوقات فراغت خانواده‌ها نیستند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید