13:08|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1401 - 12:20
کد خبر: 17808
یادداشت:

رهاسازی زباله در طبیعت؛ مرگی خاموش برای محیط زیست

رهاسازی زباله در طبیعت یکی از معضلاتی است که طی چندین سال اخیر در کلانشهر ارومیه به اوج رسیده و آلودگی‌های بصری بسیاری را به بار آورده و نیازمند رسیدگی و فرهنگسازی متولیان امر می‌باشد.
رهاسازی زباله در طبیعت؛ مرگی خاموش برای محیط زیست

سرویس اجتماعی باریش نیوز، همزمان با فرارسیدن فصل بهار و افزایش نسبی دما رغبت افراد برای بودن در طبیعت چندین برابر شده و اکثریت شهروندان روزهای تعطیل خود را در دل طبیعت سپری می‌کنند.

با گذر از اماکن تفریحی و گردشگری ارومیه شاهد زباله‌هایی خواهیم بود که افراد مهمان طبیعت کرده‌اند و متاسفانه هیچ مسئول و یا ارگانی عهده‌دار رسیدگی و برخورد با متخلفین این موضوع نمی‌باشد.

در ادامه می‌توان به نظافت و زیباسازی ورودی شهرها نیز اشاره کرد که در حال حاضر ورودی‌ها و خروجی‌های شهر سرشار از زباله است در این راستا هیچ ارگانی نظارتی ندارند و یکبار مشاهده نشد در این معابر نظافتی صورت گیرد.

اظهارات مخاطبان در رابطه با این موضوع چنین است که نبود سطل‌های زباله در محل تردد شهروندان موجب شده افراد بی توجه به آلودگی محیط آنرادر گوشه‌ای رها سازند.

متاسفانه در این میان نیز هستند افرادی که بی توجه به وجود و یا عدم وجود سطل آشغال، زباله را رها کرده و بی تفاوت به موضوع از کنار آن گذر می‌کنند.

سخن آخر اینکه فرهنگسازی در این زمینه از اصول مهمی است که بایستی در بین شهروندان ترویج شده و با خاطیان امر برخورد قاطعانه‌ای صورت گیرد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید