06:02|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1401 - 11:51
کد خبر: 17807
یادداشت:

تشدید گره کور ترافیک کلانشهر ارومیه در پی بازگشایی مدارس

عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس و ترافیک ناشی از حضوری شدن آن مشکلات بسیاری را برای شهروندان ارومیه‌ای به ارمغان آورده و گله‌مندی آنان را به دنبال داشته است؛ انتظار می‌رود متولیان امر در جهت رفع این معضل تمام تلاش خود را به کار برند.
تشدید گره کور ترافیک کلانشهر ارومیه در پی بازگشایی مدارس

سرویس اجتماعی باریش نیوز، حضوری شدن مدارس طی روزهای گذشته ترافیک گسترده‌ای را در شهر ایجاد و مشکلات بسیاری را برای افراد به وجود آورده که نیازمند تدبیری از سوی مسئولان می‌باشد.

ولیکن در کنار معضل ترافیک، نگرانی‌های بسیاری در رابطه با سلامت دانش آموزان از سوی والدین وجود دارد؛ عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس مسئله‌ای است که گله‌مندی والدین را در برداشته است.

مخاطبان طی تماس با این پایگاه خبری اظهار می‌کنند که آنان مخالف بازگشایی مدارس نیستند ولی مسئله عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین دانش آموزان دغدغه‌ای برای آنان شده است.

در ادامه لازم به ذکر است که بازگشایی مدارس بلافاصله بعد از تعطیلات کاملا غیر معقولانه بوده و هرگونه سهل‌انگاری و عادی انگاری در مدارس و عدم نظارت بر رعایت پروتکل‌ها می‌تواند زمینه را برای جولان موج‌های جدیدی از این ویروس منحوس فراهم آورد.

این روزها، اگر به چهره شهر نگاهی بیاندازیم متوجه تردد تعداد زیادی ماشین تک سرنشین یا حداکثر با دو سرنشین می‌شویم که موجب تشدید ترافیک شده و مشکلات بسیاری را در شهر به وجود آورده است؛ در واقع می‌توان گفت گره ترافیک شهری بدون تدابیر کارآمد و اصولی باز نخواهد شد.

ارتقا فرهنگ رانندگی، تقویت شبکه حمل و نقل عمومی، گسترش فرهنگ پیاده روی و استفاده از دوچرخه و ایجاد زیرساخت های لازم برای آن و ساماندهی سرویس‌های دانش آموزی از جمله اقداماتی است که می‌تواند در بهبود وضعیت ترافیکی موثر باشد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید