00:03|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1401 - 12:51
کد خبر: 17798
یادداشت:

روستانشینان آذربایجان‌غربی؛ چشم انتظار حمایت مسئولان

طی سالهای اخیر روستانشینان آذربایجان‌غربی در سایه بی‌توجهی مسئولان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم کرده و در تماس با این پایگاه خبری خواستار رفع این مشکلات می‌باشند.
روستانشینان آذربایجان‌غربی؛ چشم انتظار حمایت مسئولان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، توجه به توسعه و شناخت دقيق مسايل روستاها و رفع بهنگام اين مشكلات از جمله مواردی است که می‌تواند از مسائلی چون فقر، نابرابري در حال رشد، رشد سريع جمعيت و بيكاري فزاينده در شهرها و ... جلوگیری کند.

در مقابل با مروری بر وضعیت روستاهای آذربایجان‌غربی، به وضوح خواهیم دید که تعداد بسیاری از آنها از داشتن امکانات رفاهی و .. محروم بوده و همین امر مهاجرت افراد را به شهرها چندین برابر و مشکلات شهرنشینی را به طور چشمگیری افزایش داده است.

روستانشینان استان با مشکلاتی همچون نبود راه دسترسی مناسب، نبود روشنایی معابر، افت فشار آب و ... دست و پنجه نرم می‌کنند؛ مطالبۀ به حقی که مسئولان در ازای پاسخ به آن سکوت اختیار کرده‌اند.

طرح هادی، طرحی که در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی مطرح شده ولی متاسفانه آنطور که باید اجرا نشده و برای بسیاری از روستاهای استان صرفا در حد یک وعده باقی مانده است.

پیام و تصاویر ارسالی از مخاطبان نشان می‌دهد که متولیان امر در حوزه انجام وظایف خود در رابطه با تکمیل طرح هادی و رسیدگی به روستاها کوتاهی کرده‌اند که این مساله نیازمند عزم جدی ارگان‌های متولی برای ساماندهی وضعیت روستا‌ها می‌باشد.

سخن آخر اینکه حمایت از روستانشینان می‌تواند موجب خوداتکایی در عرصه‌هایی چون تولیدات دامی، کشاورزی، اقتصادی و... شده و زمینه لازم را جهت پیشرفت استان فراهم سازد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید