00:07|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1401 - 09:22
کد خبر: 17795

خوی به عنوان پایلوت اجرای طرح بوم گردی در آذربایجان غربی شد

با امضای تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، خوی به عنوان پایلوت اجرای طرح بومگردی در سطح استان انتخاب شد.
خوی به عنوان پایلوت اجرای طرح بوم گردی در آذربایجان غربی شد

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و میراث فرهنگی برای ساخت واحدهای بوم گردی در روستاهای خوی با حضور اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن، عادل نجف زاده، نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و محمود بدلی مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی در خوی امضا شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مراسم با بیان اینکه طرح توانمندی روستاها با قدرت تمام پیگیری می شود، اظهار کرد : این طرح بصورت پایلوت برای اولین بار در شهرستان خوی اجرا می شود و امیدوارم مسئولین استانی علی الخصوص استاندار پیگیر اجرایی شدن طرح برای تمام شهرستان های استان باشد.

اکبر نیکزاد توانمندسازی روستاها، اشتغالزایی، ترویج گردشگری و جلوگیری از مهاجرت به شهرها را از اهداف مهم این تفاهم نامه مهم عنوان کرد.

 نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح توسعه محوری روستاها با محوریت گردشگری می تواند به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها بیانجامد.

عادل نجف زاده تصریح کرد: با اجرای طرح بوم گردی در روستاهای شاهد رونق گردشگری و احداث واحدهای اقامتی با حفظ بافت روستایی سنتی خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: این تفاهم نامه در ۱۰ بند به امضای رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ،نماینده مردم خوی ،مدیر کل میراث فرهنگی و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسید و با اجرای این طرح شاهد تحول در بخش گردشگری روستایی شهرستان خوی خواهیم بود.

جلیل جباری افزود: طرح احداث بوم گردی روستایی در بعنوان پایلوت در شهرستان خوی  برای اولین بار اجرایی می شود و امیداوارم این بصورت فراگیر در سطح استان نیز اجرایی شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید