18:47|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1401 - 12:22
کد خبر: 17793
یادداشت:

تحول ساختار مدیریتی؛ عاملی جهت رفع مشکلات شهری ارومیه

مشکلات اجتماعی موجود در کلانشهر ارومیه شکوه‌های بسیاری را از سوی شهروندان در برداشته و این مسئله بارها توسط این پایگاه خبری مطرح شده ولی متاسفانه آنچه تاکنون عاید شده سکوت مسئولان در مقابل رفع این مشکلات بوده است.
تحول ساختار مدیریتی؛ عاملی جهت رفع مشکلات شهری ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت در ارومیه و مشکلات ناشی از آن، ضعف مدیریتی مسئولان را بیش از پیش نمایان ساخته و گله‌مند اکثریت شهروندان را از وضعیت موجود به دنبال داشته است.

متاسفانه بستر کلانشهر ارومیه امروزه پاسخگوی نیاز ساکنان خود نبوده و به عبارتی دیگر توسعه اجزای کالبد شهر با سبک زندگی شهرنشینی سازگاری نداشته و فاقد استانداردهای لازم جهت تامین رفاه شهروندان می‌باشد.

طی سالهای اخیر پروژه‌های بسیاری توسط مدیران شهری ارومیه مطرح و به مرحله اجرا درآمد ولی متاسفانه اکثریت پروژه‌ها به دلیل بی‌توجهی و کم‌کاری عوامل ذیربط به حال خود رها شده و چهره کریهی را برای شهر به ارمغان آورده‌اند.

این موضوع را با نگاهی گذرا می‌توان در سطح شهر شاهد بود؛ پروژه‌هایی چون کمربندی دوم، پل آذربایجان، تالار مرکزی، پروژه ناتمام شهربازی چی‌چست، پارک سلامت، بوستان حلاوت‌کار(ویژه بانوان) و تله کابین ارومیه از جمله پروژه‌هایی هستند که تکمیل آن می‌توانست در پیشرفت شهر نقش بسزایی داشته باشد  و اینک تنها پاسخ مسئولان در قبال این موضوع کمبود بودجه می‌باشد.

وجود مشکلاتی چون اتلاف وقت افراد در ترافیک، فرصت‌های کم و موقعیت‌های شغلی نامناسب، آسیب‌های اجتماعی، آلودگی‌ها، کمبود فضاهای سبز و ورزشی، کمبود امکانات فرهنگی و اجتماعی و... زندگی در شهر را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است و لزوم توجه به ارتقای کیفیت زندگی در کلانشهر ارومیه را بیش از گذشته نمایان کرده است.

در پایان لازم به ذکر است که این مشکلات صرفا در سایه توجهات مسئولان خدماتی شهر رفع رجوع خواهد شد و برای حل این معضل نیاز است تا مدیرانی روی کار بیایند که تامین رفاه و آسایش مردم مهم‌ترین دغدغه‌های آن‌‎ها باشد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید