14:41|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1400 - 13:52
کد خبر: 17785
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی خبر داد:

راه اندازی ٣۵ نوروزگاه با هدف استقبال از نوروز در آذربایجان‌غربی

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: برنامه‌های نوروزگاه در ٣۵ نقطه استان به مناسبت عید نوروز در عنوان 120 برنامه شامل مراسم آیینی و نمایش آداب و رسوم و سنن نوروزی استان برگزار می‌شود.
راه اندازی ٣۵ نوروزگاه با هدف استقبال از نوروز در آذربایجان‌غربی

جلیل جباری، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی در گفتگو با سرویس فرهنگی باریش نیوز اظهار کرد: آماده سازی موزه‌های استان، تاسیسات گردشگری، اماکن اقامتی و تاریخی برای استفاده گردشگران در ایام نوروز از جمله اقدامات این سازمان جهت استقبال از مسافران می‌باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌های نوروزی تحت عنوان نوروزگاه در 35 نقطه استان در قالب 120 برنامه در سطح استان برگزار می‌شود که این جشن شامل برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی از فرهنگ و اقوام مختلف، همراه با موسیقی و نمایشگاه صنایع دستی خواهد بود.
جباری از آغاز طرح بازرسی و نظارت ویژه نوروز 1401 از تاسیسات گردشگری استان خبر داد و بیان کرد: این طرح به صورت مشترک با تعدادی از دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دانشگاه علوم پزشکی استان و با هدف نظارت بر کیفیت خدمات و قیمت‌هایی که برای مسافران ارائه می‌شود، انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: در این طرح کارشناسان از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، رستوران‌ها، پمپ‌های بنزین، نمازخانه‌ها، غذاخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی بازدید می‌کنند.

جباری تاکید کرد: در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی و استانداردهای لازم تذکرات لازم به این مراکز داده می‌شود تا خدمات مطلوبی به مسافران نوروزی ارائه شود و این نظارت‌ها به صورت روزانه و مستمر از مراکز مورد نظر انجام می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروزی این طرح ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: افرادی مجاز به استفاده از این مکان‌ها می‌باشند که دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده و کارت واکسن به همراه داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد:  استقرار راهنمایان گردشگری در 20 نقطه در سطح استان جهت راهنمای مسافران استان تعبیه شده است.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید