05:21|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1400 - 13:24
کد خبر: 17783
کرونا در کمین سفرهای نوروزی؛

ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تعطیلات نوروز 1401

با نزدیک شدن ایام نوروز و برنامه‌ریزی بعضی از شهروندان برای سفر در ایام تعطیلات، مسئولان بهداشتی نسبت به همه‌گیری و افزایش آمار کرونای جهش یافته نگران بوده و خواهان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی افراد می‌باشند.
ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تعطیلات نوروز 1401

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در دوسال گذشته روز‌های طولانی قرنطینه و خانه‌نشینی اجباری، سبب افزایش و رغبت اشتیاق سفر در جامعه شده است؛ از این رو بسیاری از شهروندان عزم سفر در تعطیلات پیش رو را دارند.

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا در نوروز 1401 محدودیتی برای سفرهای نوروزی وجود ندارد و افرادی که سه دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، می‌توانند به سفر بروند، البته محدودیت برای کسانی که واکسن تزریق نکرده باشند اعمال خواهد شد.

طبق اظهارات وزیر بهداشت؛ افرادی که عزم سفر کرده‌اند، دوربین‌های موجود در جاده‌ها، پلاک خودرویشان را ثبت می‌کنند و اگر پلاک متعلق به کسی باشد که واکسن به نام کد ملی او ثبت نشده باشد، آن فرد جریمه خواهد شد.

متاسفانه آنچه نگرانی مقامات بهداشتی را در این باره برمی‌انگیزد این است که بسیاری از افراد سهل‌انگاری و عادی‌انگاری را در مقابل سویه‌های مختلف کرونا در پیش گرفته‌اند و گمان می‌کنند که واکسیناسیون پایانی برای همه‌گیری این ویروس می‌باشد.

در ادامه مطلب فوق بایستی گفت که کووید_19 ویروسی کاملا ناشناخته است که هربار با ظاهر کردن سویه جدیدی از خود همگان را غافلگیر کرده است که تنها راه در امان ماندن از آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌باشد.

استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شستن و ضدعفونی دست‌ها، کاهش میزان تماس با سطوح مختلف، استفاده از موادخوراکی بسته بندی و اجتناب از تجمعات از نکات بهداشتی قابل توجه برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از ابتلا است.

در پایان انتظار می‌رود شهروندان جهت سپری کردن تعطیلاتی توام با خوشی و سلامتی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار داده و در کاهش آمار مبتلایان و همچنین تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان سهیم باشند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید