05:43|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1400 - 13:19
کد خبر: 17775
یادداشت:

نقض حقوق شهروندی در سایه تردد خودروهای سنگین در محدوده شهری

افزایش ترافیک، آلودگی صوتی، تخریب زیرساخت‌های معابر شهری و آلودگی هوا ناشی از تردد و توقف خودروهای سنگین که متاسفانه از سالیان گذشته گریبانگیر کلانشهر ارومیه و همواره مورد بی‌توجهی مسئولان مربوطه واقع شده است.
نقض حقوق شهروندی در سایه تردد خودروهای سنگین در محدوده شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ورود و تردد خودروهای سنگین در محدوده شهری اقدامی اشتباه بوده که متاسفانه باگذر از سطح شهری ارومیه بسيار مشاهده شده است كه اين خودروها وارد محدوده شهری شده و مشکلات بسیاری را برای شهر و شهروندان به وجود آورده است.

آلودگی صوتی که از تردد وسایط نقلیه و .... در ساعات مختلف شبانه روزی به خصوص در نیمه‌های شب ایجاد شده و آسایش و رفاه افراد را هدف قرار می‌دهد که این مسئله  برای افراد بیمار و یا سالخورده که به دلیل بیماری و یا کهولت سن با اختلالات خواب  مواجه‌اند، مشکلات بسیاری را هم به دنبال داشته است.

آلودگی صوتی، مشکلات ترافیکی، به هم ریختگی مبلمان شهری و از همه مهم‌تر آلودگی هوا که طی این فصل شهروندان ارومیه بسیار با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند از پیامدهای حضور خودروهای سنگین در سطح شهر می‌باشد.

تخریب آسفالت خیابان‌ها نیز از جمله خساراتی است که ورود کامیون به شهر به‌دنبال دارد، این در حالی است که مسئولان مربوطه همچنان ادعا می‌کنند که همه ساله هزینه‌های بسیاری برای ترمیم آن به مجموعه مدیریت شهری تحمیل می‌شود.

در ادامه لازم به ذکر است که متاسفانه قوانین منع تردد خودروهای سنگین در کلانشهر ارومیه رعایت نشده و بی‌توجهی مدیران شهری نسبت به رسیدگی به این مسئله آن را تشدید می‌کند.

کافیست در ساعات ظهر و یا صبح گذری از خیابان‌های سطح شهری داشته باشیم، خودروهای سنگینی را خواهیم دید که بدون هیچ ابایی به پرسه زدن در خیابان‌های سطح شهری ادامه می‌دهند و ترافیک سنگینی را برای شهر به ارمغان می‌آورند.

مسئله آخر اینکه عدم وجود پارکینگ اختصاصی برای پارک خودروهای سنگین در کلانشهری چون ارومیه ضعف مدیریتی متولیان امر را نمایان می‌سازد که انتظار می‌رود در این راستا رسیدگی‌های لازم انجام شده و با متخلفان آن برخورد قاطعانه‌ای به عمل آید.

سارا مرادی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید