03:05|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1400 - 13:41
کد خبر: 17764
یادداشت:

بی سروسامانی بازار تخم مرغ همچنان ادامه دارد/ آیا مسئولان به آشفته بازار مواد پروتئینی توجهی دارند؟

طی دوسال اخیر و با شیوع ویروس منحوس کرونا، قیمت تخم مرغ نوسانات قابل توجهی داشت که هر یک از مسئولان و فعالان صنعت دلایلی را برای این موضوع مطرح کردند ولی متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی از سوی آنان برای رفع این مشکل صورت نگرفته و همین مسئله اعتراض و گله مندی اکثریت افراد را به دنبال داشته است.
بی سروسامانی بازار تخم مرغ همچنان ادامه دارد/ آیا مسئولان به آشفته بازار مواد پروتئینی توجهی دارند؟

سرویس اقتصادی باریش نیوز، طی سالهای اخیر با افزایش قیمت کالا‌های اساسی سفره‌های مردم روز به روز کوچکتر شده به نحوی که بر اساس آمار‌های اعلام شده مصرف پروتئین به ویژه گوشت قرمز کاهش قابل توجهی داشته است و مردم به ناچار  برخی اقلام جایگزین نظیر تخم مرغ روی آوردند.

تخم‌مرغ از اقلام پروتئینی پرمصرف در ایام کرونا می‌باشد که با توجه به کاهش قدرت خرید مردم مورد استقبال قرار گرفته است و بر همین اساس مصرف آن نسبت به گذشته افزایش بسزایی داشته و به صراحت می‌توان گفت که امروزه تخم مرغ غذای لاکچری افراد کم درآمد است؛ که با رشد مجدد چند برابری خود از سفره کم درآمدها پَر کشیده است.

با وجود اینکه طی ماه‌های اخیر بازار تخم مرغ روند ثباتی به خود گرفته بود، افزایش یک شبه تخم مرغ شوکی عظیم را برای افراد کم درآمد وارد کرد؛ درحالی‌که قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ 43 هزار تومان است، که هر شانه تخم مرغ در مغازه‌های سطح شهر بین 53 تا 55 هزار تومان به فروش میرسد.

متأسفانه بی نظارتی های حاکم بر بازار و بی توجهی مسئولان به وضعیت موجود، موجب شئده برخی از افراد سودجو با افزایش حدود 10 هزار تومانی یک شانه تخم مرغ را به فروش رسانند به نحوی که هر دانه تخم‌مرغ حدود دو هزار تومان برای مصرف کننده آب می‌خورد و این موضوع موجب نارضایتی عمومی شهروندان شده است و افزایش قیمت این کالای پروتئینی نیز برای شهروندان به یک دغدغه تبدیل شده است.

شهروندان طی تماس با این پایگاه خبری از بی‌ثباتی قیمت‌ها و عدم نظارت مسئولان به‌شدت گلایه‌مند هستند و اظهار می‌کنند صبح تا عصر قیمت‌ها فرق می‌کند و هیچ نظارتی وجود ندارد، این گرانی‌ها آنقدر در شهر و استان ما عادی شده که مردم نیز به کمبودها و نبودن‌ها عادت کرده‌اند.

در ادامه مخاطب دیگری نیز عنوان می‌کند: زمانی تخم‌مرغ جزو کالاهای بسیار ارزان بود و افرادی که توان خرید کالاهای اساسی را نداشتند با یک تخم‌مرغ یا املت ساده روزگار سپری می‌کردند اما متأسفانه به دنبال نظارت دقیق مسئولانی که خود نیز در این شهر زندگی می‌کنند، آن هم از سفره مردم پر کشید.

کلام آخر اینکه در پی پیگیری‌های این پایگاه خبری هر یک از مسئولان دلایل خاص خود را برای این گرانی‌ها مطرح می‌کنند اما در شرایط فعلی که بسیاری از افراد در کنار این بی ثباتی‌ها دغدغه اشتغال نیز دارند، ایجاد تعادل و آرامش در بازار اهمیت به سزایی داشته و نیازمند تدبیر مسئولان در این زمینه می‌باشد.

سارا مرادی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید