06:06|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1400 - 13:33
کد خبر: 17762
به دنبال افزایش قیمت‌های سرسام آور در بازار؛

روی آوردن مردم ارومیه به بازار دستفروشان در آستانه سال نو

این روزها، اگر گشتی کوتاه در خیابان‌های شهر ارومیه داشته باشید با این مهم روبرو خواهید شد که در اکثر نقاط شهر دستفروشان از چهارراه‌ها گرفته تا گوشه و کنار پیاده روهای شهر حضوری پررنگ دارند.
روی آوردن مردم ارومیه به بازار دستفروشان در آستانه سال نو

سرویس اقتصادی باریش نیوز، با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و کاهش ارزش پول ملی، مردم این دیار به دنبال سایر شهرهای کشور قدرت خرید کافی نداشته و از روی اجبار و برای شاد کردن دل فرزندان خود از روی اجبار به دستفروشان روی می آوردند و در این میان بازارهای شهر ساکت و راکد و در رکودی اساسی و سخت به سرمی‌برند.

در واقع رکود حاکم بر بازار ارومیه درست نقطه مقابل بازار دستفروشان است. باید به این واقعیت تلخ اعتراف کرد و گفت: شهروندان به دنبال تامین مایحتاج اساسی و افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها، بسیاری از مردم به خرید از دستفروشان و خرید لوازم و پوشاک دست دوم روی آورده اند.

کمتر از دو هفته تا شروع سال نو باقی مانده و در این میان دیگر همانند سال‌های گذشته، خبری از تکاپوی مردم برای خریدهای نوروزی نیست و نرخ‌های متعادل سالهای گذشته جای خود را به قیمتهای لجام گسیخته و کاذب در بازار داده است.

آری این روزها در ارومیه ترکش‌های گرانی به بازار سال نو نیز رسیده و همه این نابسامانی ها به دنبال بی توجهی پاستور نشینان و منتخبان مردم در مجلس نسبت به شرایط بد اقتصادی مردم رقم خورده است و این بی توجهی ها و همچنین نبود نظارت بر بازار، قدرت خرید را حتی از قشر مپتوسط جامعه گرفته و بسیاری از خانواده هایی که طاقت ناراحتی فرزندان خود را در آستانه سال نو ندارند به ناچار و از روی اجبار به خرید پوشاک و دیگر لوازم مورد نیاز فرزندان خود از دست فروشان روی می آورند.

کلام آخر اینکه، در این روزهای پایانی سال توجه به معیشت مردم و نظارت بر قیمت ها باید در اولویت کار مسئولان قرار گیرد تا شاید از این طریق هر چند بسیار اندک، خانواده ها بتوانند گل لبخند را بر لب فرزندان خود شکوفا کنند و در آستانه سال نو هیچ سرپرستی شرمنده خانواده خود نشود.

شیرین شریفی

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید