02:34|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1400 - 12:27
کد خبر: 17761
یادداشت:

نارضایتی مردم از عملکرد پارلمان شهری در ارومیه/ وعده هایی که هیچگاه عملی نمی‌شود

فلسفه وجودی شورای شهر توسعه و آبادانی شهر می‌باشد و در واقع شورایی موفق است که هر نوع پروژه بزرگ و کوچکی با نظارت و تصویب آنها باشد و هموراره پیگیر مسائل و مشکلات شهری باشند؛ حال در این میان این سوال مطرح می‌شود که آیا شورای شهر ارومیه توانسته به وظایف اصلی خود در این مدت عمل کند؟
نارضایتی مردم از عملکرد پارلمان شهری در ارومیه/ وعده هایی که هیچگاه عملی نمی‌شود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اعضای شورای شهر باید به شرح وظایف خود همواره آگاه بوده و به نیازهای شهر خود واقف و مسلط بوده و دارای تفکر انتقادی باشند و انتقادات مطرح شده را در راستای توجه بیشتر به مسائل و مشکلات شهری به کار گیرند.

عملکرد شهرداري و شوراي شهر ارومیه در حال حاضر و دوره‌های قبل با انتقادات شديد مردمي به گونه اي است که ضعف عملکرد ادارات خدمات رسان نيز به آن افزوده و تلفيقي از بي تدبيري اين دو را به همراه داشته است به طوري که نارضايتي عمومي در همه جاي شهرارومیه به خصوص وضعيت نامطلوب معابر، فرسودگی و کمبود حمل و نقل عمومی، مشکلات به وجد آمده در والیبال شهرداری، پروژه های ناتمام شهری و ... گواه روشن اين مسئله است.

به اعتقاد بسیاری از شهروندان وعده هاي بسیاری از اعضای شورای فعلی در زمان انتخابات، بدون برنامه و داراي ضمانت اجرايي تهی بوده و  همواره در حد شعار مي مانند و هیچگاه محقق نمي شوند و همین امر باعث نارضایتی مردم از عملکرد این اعضا شده است.

بسیاری از پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، فرهنگی و... در شهرارومیه نیاز به بازنگری و تعریف مجدد دارند تا یک‌بار دیگر شهر و شهروندانش به سوی پویایی و رشد حرکت کنند؛ موضوعی که در دوره های گذشته شورا نیز مورد توجه قرار نگرفت و همواره زمینه‌ساز افزایش نارضایتی مردمی از بدنه مدیریت شهری و نوع کارکرد آن شده است. حال باید این سوال را از اعضای شورای شهر پرسید که چرا با توجه به تجربه های تلخ شهروندان ارومیه از عملکرد دوره های قبلی شورا بازهم باید در دوره جدید شورا نیز باید با این مشکلات تکراری دوره های قبل روبر شوند؟

سخن آخر اینکه، بر همین اساس شورای شهر ششم و شهرداری نباید از وظیفه سنگین خود در این دوره غافل شوند؛  چرا که ضمن اجرای پروژه‌های فراموش شده در شهر، وظیفه احیای اعتماد عمومی از دست رفته نسبت به مدیریت شهری را نیز برعهده دارند زیرا طبق گفته بسیاری از شهروندان با گذشت چندین ماه از روی کار آمدن شورای شهر در دوره ششم ، منتخبان مردم  نه تنها در جلب اعتماد مردم موفق نبوده اند بلکه با نا کارآمدی خود باعث سرخوردگی و نارضایتی مردم این شهر شده اند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید