09:42|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1400 - 12:28
کد خبر: 17758
یادداشت:

گلمان؛ ظرفیتی فراموش شده جهت رونق طرح مسکن ملی در آذربایجان‌غربی

استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهر تازه تاسیس گلمان می‌تواند زمینه را جهت ارتقای طرح مسکن ملی در آذربایجان‌غربی فراهم نماید که انتظار می‌رود مسئولان مربوطه تمام تلاش خود را در این راستا بکار گیرند.
گلمان؛ ظرفیتی فراموش شده جهت رونق طرح مسکن ملی در آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه رشد جمعیت شهرنشین و افزایش مهاجرت به شهرها، منجر به توسعه غیرقابل کنترل نواحی شهری، کاهش سطح رفاه شهروندان شده و مشکلات بسیاری را در این زمینه به وجود آورده است.

بر این اساس ایجاد شهرهای جدید، فرصتی برای سرمایه‌گذاری و تجربه‌ای جدید از زندگی شهری در نزدیکی کلان‌شهرها را فراهم می‌کند.

موضوع ارتقای منطقه گلمان به شهر جدید و اصلاح محدوده و حریم شهر ارومیه در 16 تیر سال 1399 به منظور کنترل رشد جمعیت در کلانشهر ارومیه، تجربه شهرسازی نوین، پاسخ‌گویی به نیازهای مسکن اقشار گوناگون، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به نقاط شهری به تصویب رسید.  

ساخت مساکن مهر در شهر گلمان از اقدامات قابل تحسین مسئولان مربوطه بود که در حال حاضر به دلیل فاصله 15 کیلومتری از کلانشهر ارومیه به دست فراموشی سپرده شده و فاقد امکانات زیرساختی و رفاهی بوده که این امر خریداران مساکن مهر را با مشکل بسیاری مواجه کرده بود.

متاسفانه گلمان فقط نام یک شهر را به یدک می‌کشد و هیچگونه امکانات شهری در آن مشاهده نمی‌شود؛ احداث درمانگاه، دبیرستان، پارک، جایگاه سوخت و ... از جمله وعده‌های توخالی است که هر چند وقت یکبار توسط مسئولان مطرح می‌شود.

در واقع می‌توان گفت که ساکنان مساکن مهر گلمان با توجه به بضاعت پایین خود پیش از آماده سازی زیرساخت‌ها از جمله جاده مناسب و... به واحدهای خود نقل مکان کردند اما هنوز با گذشت سال‌ها زیرساخت‌ها و خدمات شهری مناسب برای این شهر فراهم نشده است.

در پایان انتظار می‌رود متولیان امر ظرفیت‌های موجود در شهر تازه تاسیس گلمان را جهت رونق نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی بکار گیرند و زندگی مطلوب را برای ساکنین آن منطقه فراهم نمایند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید