12:23|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1400 - 10:42
کد خبر: 17745
به مناسبت روز جانباز؛

جانبازان بدون بهره از حقوق شهروندی

جانبازان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، آنها یادگاران هشت سال دفاع مقدس و بازمانده از کاروان شهدا هستند و رسیدگی به مشکلات و دغدغه آنان باید در راس کار مسئولان قرار گیرد.
جانبازان بدون بهره از حقوق شهروندی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از مشکلات مهم جانبازان توجه نداشتن مجریان پروژه های عمرانی و ساخت و ساز شهری به مناسب سازی رفت و آمد آنان در قالب این پروژه ها است و در بسیاری از موارد به دلیل مناسب نبودن فضا برای جانبازان این قشر در رفت و آمد با مشکلات بسیاری مواجه می شوند

در کلانشهر ارومیه به دلیل مناسب نبودن ساخت و سازها برای جانبازان علاوه بر اماکن و معابر عمومی، جانبازان برای رفت و آمد به منازل خود نیز با تنگناهای زیادی رو به رو هستند.

در حال حاضر و بر اساس اولویت‌ها کمبود امکانات درمانی و خدمات نامناسب شهری مهم‌ترین مشکلات جانبازان به شمار می‌رود.

در شهر ارومیه بیشترین مشکلات جانبازان و ایثارگران متاسفانه کمبود امکانات درمانی و نامناسب بودن اماکن جهت رفت و آمد جانبازان میباشد و مسئولان باید به توسعه درمان آن‌ها توجه داشته باشند تا مشکلات جانبازان و ایثارگران بیشتر نشود و برای مناسب‌سازی ادارات اقداماتی در این خصوص صورت گیرد.

مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند که فضای شهری، برای تمامی شهروندان بخصوص معلولان قابل استفاده باشد، معلولان جزو شهروندانی هستند که نیاز بیشتر به حمایت اجتماعی دارند و باید تمامی زیر ساخت های شهری برای معلولان و جانبازان آماده باشد.

بديهی است يك جانباز برای ادامه زندگی خود نمی‌تواند تنها به سازمان وابسته باشد و از دست دادن عضوی نمی‌تواند مانع از حيات فيزيكی و حضور شخص در جامعه شود و این امر ضرورت رسیدگی جدی مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

لذا شايسته است سازمان‌های مربوطه با برنامه‌ريزی صحيح و دراز‌مدت جهت رفع مشكلات جانبازان و ايثارگران این شهر گامی اساسی بردارند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید