16:34|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1400 - 13:59
کد خبر: 17743
یادداشت:

دیوار نویسی؛ معضل بی‌پایان تبلیغات شهری در ارومیه

در کنار تمام زیبایی‌هایی که کلانشهر ارومیه دارد، آنچه در خیابان‌های اصلی و پر رفت ‌و آمد این شهر توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کرده و چهره این شهر را نازیبا جلوه می‌دهد، دیوارنوشته‌های تبلیغاتی است که انتظار می‌رود متولیان امر جهت فرهنگسازی در این زمینه و برخورد با خاطیان این امر تمام تلاش خود را بکار گیرند.
دیوار نویسی؛ معضل بی‌پایان تبلیغات شهری در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، همواره تبلیغات یکی از ابزارهای مهم در بازار و کسب و کار است که طی دوسال اخیر با شیوع ویروس کرونا به اوج خود رسیده اکثر مشاغل برای معرفی فعالیت‌های خود به مردم از روش تبلیغات آنلاین استفاده می‌کنند.

متاسفانه هنوز هم هستند کسانی که همچنان از روش‌های سنتی همانند نصب برچسب بر روی درب منازل، دیوار نویسی با اسپری و ... جهت تبلیغات استفاده می‌کنند که چهره کریهی را برای شهر به ارمغان می‌آورند.

از دلایل انتخاب این روش‌ها می‌توان به هزینه‌بر بودن تبلیغات نوین اشاره کرد؛ از آنجایی که تبلیغات سنتی همیشگی، آسان و کم هزینه هستند افراد این روش را انتخاب کرده و تنها با تهیه یک اسپری رنگی و بدخط به جان دیوارهای شهر می‌افتند.

هنگامی که از کوچه پس کوچه‌های کلانشهر ارومیه عبور می‌کنیم شاهد نوشتن مطالب زیادی با مضمون‌های گوناگون بر روی دیوارها هستیم که می‌تواند بیانگر بی‌توجهی مسئولان شهری در زمینه فرهنگسازی نسبت به این موضوع باشد.

البته این پدیده همیشه محدود به درب منازل نیست بلکه دیوار خیابان‌ها و تیرهای برق نیز از این پدیده در امان نیستند و این یکی از کارهای غیر متعارف رایج در ارومیه طی سالهای اخیر می‌باشد.

همانگونه که می‌دانیم، اهمیت دادن به زیباسازی شهر علاوه بر ایجاد روحیه شاد در بین شهروندان موجب رضایتمندی و جذب گردشگر بیشتر در این شهر خواهد شد؛ پس لازم است، متولیان امر تمام تلاش خود را جهت برخورد با پدیده دیوارنویسی بکار برده و فرهگسازی لازم را در این زمینه در میان شهروندان نهادینه سازند تا با حذف این ناهنجاری‌ها، چهره این کلانشهر زیباتر از قبل گردد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید