00:06|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1400 - 13:21
کد خبر: 17742
یادداشت:

تردد خودروهای فرسوده در خیابان‌های ارومیه نفس شهر را گرفت

این روزها در کلانشهر ارومیه شاهد هستیم که روزانه تعداد وسایل نقلیه زیادی در سطح شهر تردد می‌کند و تردد حجم بالای این تعداد خودرو در شهر مشکلات زیادی را نظیر آلودگی هوا، ترافیک و ... برای شهروندان ایجاد کرده است و به گفته بسیاری از کارشناسان مشکلات زیادی در بحث آلودگی هوای ارومیه ایجاد کرده است.
تردد خودروهای فرسوده در خیابان‌های ارومیه نفس شهر را گرفت


سرویس اجتماعی باریش نیوز، ورود خودروهای شخصی و تک‌سرنشین باعث افزایش ترافیک و نیز آلودگی هوا می‌شوند. هر چند این موضوع واقعیت دارد اما آن چیزی که در شهر ارومیه بیشتر به چشم می‌خورد تردد خودروهای فرسوده و غیراستاندارد بودن آنهاست که نقش بسزایی در آلوده کردن هوای شهر دارند.

تردد خودروهای فرسوده درشهر علاوه‌ بر، بر هم زدن چهره شهر، اضافه کردن مشکلات ترافیکی و مجهز نبودن این خودروها به سیستم‌های کنترل آلاینده و تعلق تکنولوژی آنها به سال‌ها قبل، باعث مصرف بیشتر و بیهوده سوخت و افزایش آلودگی هوای شهر ارومیه می‌شوند. در واقع میزان مصرف سوخت در خودروهای فرسوده تا دو برابر خودروهای نو و استاندارد است.

افزايش عمر خودروهاي شخصي، موتورسيكلت‌ها و وسايل‌نقليه عمومي در حالي نگران‌كننده به‌نظر مي‌رسد كه كيفيت خودروها از يك سو متغير شده و از سوي ديگر ممتاسفانه معاینه فنی دوره‌اي مؤثري براي كنترل كاركرد آنان انجام نمي‌شود.

 در چنين شرايطي است که  قانون و ضمانت اجراي آن بايد به كمك آسمان کلانشهر ارومیه بيايد؛ اما متاسفانه مدتهاست که در ارومیه برخورد با فرسودگي وسايل نقليه به فراموشي سپرده شده است.

دلیل افزایش بیش از حد خودروهای فرسئده هم این است که در شهرهای بزرگ و با توجه به فشار معیشتی که به مردم می آید و آن‌ها هر طور که شده می خواهند بار معیشتی ‌شان را کم کنند بنابراین رو به استفاده از خودروهای اسقاطی خواهند آورد.

 کلام آخر اینکه باید دید در دولت سیزدهم چه تدبیری برای نوسازی ناوگان فرسوده کلانشهرهای کشور خواهد شد و چه برنامه ای برای اجرای مصوبات قانونی اسقاط خودروهای فرسوده اجرایی می‌شود تا بلاخره از این طریق به داد آسمان این کلانشهرها برسند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید