07:18|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1400 - 11:38
کد خبر: 17741
رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز ارومیه اعلام کرد:

۱۹۵ اِلمان نوروزی در ارومیه نصب می‌شود

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز ارومیه گفت: ۱۹۵ اِلمان نوروزی در سطح شهر نصب می‌شود.
۱۹۵ اِلمان نوروزی در ارومیه نصب می‌شود

علی شایگان،  رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، اظهار کرد: به تاکید دکتر مهدیزاده، شهردار ارومیه مبنی بر زیباسازی شهر و استقبال از بهار ۱۴۰۱ و با توجه به فرارسیدن عید نوروز ۱۹۵ اِلمان نوروزی و ۶ اِلمان هفت سین در ۶ نقطه شهر از جمله مقابل شهرداری و موزه مردم شناسی ارومیه نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی اِلمان‌ها و گلدان‌ها در کارگاه های خود شهرداری با کمترین هزینه ساخته می‌شود، تصریح کرد: ۵۰ درصد از اِلمان‌هایی  که امسال نصب می‌شوند اِلمان‌های سال‌های قبل هستند که نوسازی شده‌اند.

شایگان خاطر نشان کرد: در اسفند ماه سال جاری و همزمان با روز درختکاری ۲۰۰ هزار اصله نهال توسط شهرداری ارومیه در سطح مناطق ۵ گانه کاشته می‌شوند و به تعداد  ۱۰۰ هزار اصله نهال رایگان به شهروندان اهدا خواهد شد .

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه اظهار کرد: شهروندان می توانند با ثبت نام در سامانه khadamat.urmia.ir تقاضای درخت رایگان کنند که بعد از ثبت درخواست، با مراجعه به محل و بازدید کارشناسی، بسته به موقعیت محل و عرض پیاده رو با انتخاب نوع مناسب درخت و درختچه، نسبت به کاشت اصولی و کارشناسی درختان اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به رونمایی درخت دوستی در روز درختکاری در ارومیه یاد آور شد: ۲درخت کهنسال بالای ۱۵۰ سال ارومیه در دانشگاه ارومیه و کتابخانه مرکزی شناسایی  شده و برای آن‌ها شناسنامه تهیه شده و مشخصات فنی آن‌ها در روز درخت کاری نصب خواهد شد.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه ادامه داد: همزمان با ورود فصل بهار ۴میلیون بوته از انواع گل فصلی و ۱۰۰هزار گل لاله در کل شهر کاشته می‌شود.

شایگان با اشاره به اینکه در اولین گام شروع به پاکسازی و شستشوی اِلمان‌های موجود و جدول‌ها می‌شود، خاطر نشان کرد: تجهیز و تعمیر نیکمت‌ها و سطل زباله‌ها، تعویض پرچم‌های فرسوده درسطح شهر، ساماندهی سیستم‌های روشنایی از دیگر اقدامات سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه در ایام نزدیک به سال نو است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید