16:19|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1400 - 11:22
کد خبر: 17740
حق هایی که همواره ناحق می‌شوند؛

کارکنان برخی از ارگان‌های دولتی استان همچنان چشم انتظار پرداخت معوقات خود

این روزها بی‌سروسامانی در پرداخت حقوق و معوقات برخی از دستگاه‌های اجرایی استان ، گله‌مندی‌های زیادی برای کارکنان و کارمندان این سازمان‌ها ایجاد کرده است.
کارکنان برخی از ارگان‌های دولتی استان همچنان چشم انتظار پرداخت معوقات خود


سرویس اجتماعی باریش نیوز، نارضایتی این روزهای کارکنان برخی از ارگانهی دولتی  در آذربایجان غربی به دلیل عدم پرداخت معوقات خود بسیار منطقی و به حق است؛ چراکه کار برابر، مدرک و تخصص برابر نیازمند دریافتی یکپارچه و برابر است البته تفاوت‌های جزئی نسبت به تخصص و مدارک بالاتر قابل‌درک بوده اما تفاوت چند ۱۰ میلیونی و تبعیض در زمان پرداخت حقوق، معوقات و حتی عیدی بین کارمندان سازمان‌های دولتی مختلف به‌هیچ‌عنوان قابل‌پذیرش نیست.

بسیاری از این کارکنان اظهار دارند که در استان محرومی مانند آذربایجان غربی کار و زندگی می‌کنیم و توقع داریم مسئولان بیش از اینها به مساله معیشت و پرداخت دستمزد کارکنانی با شرایط ما رسیدگی کنند.

آنها در ادامه عنوان می کنند: درحالی‌که هر چند ماه یکبار بخشی از مطالباتمان پرداخت می‌شود، نمی‌توانیم معاش خانواده‌هایمان را تامین کنیم و گرانی امان‌مان را بریده است.

این اوضاع نابسامان حاکم بر برخی از سازمانها و ادارات استان ، باعث شد تا نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته به موضوع پرداخت معوقات کارکنان برخی ادارات اشاره کند و از متولیان امر خواستار رفع مشکل به وجود آمده در برخی از اداران استان شد.

بر اساس گفته بسیاری از کارمندان وکارگران شاغل در این ارگان‌ها علیرغم اینکه به دلیل دریافت نکردن به موقع دستمزد دچار مشکلات معیشتی هستیم اما حداقل خواسته‌مان دریافت عیدی حداقل یک ماه قبل از پایان سال بود که متاسفانه آن هم امکانپذیر نشد.

با توجه به گزارشات میدانی با وجود اینکه مطالبات کارکنان رسمی و قرارداد مستقیم تقریبا به‌روز است اما در مورد کارگران پیمانی و همچنین کارمندان قراردادی اینطور نیست و آن‌ها حداقل‌های مزدی خود را با تاخیر دریافت می‌کنند. با این حال مطالبات چندین ماه گذشته آنان نیز پرداخت نشده و متاسفانه هنوز مسئولان مربوطه و کارفرمایان نیز هیچ اقدامی در جهت پرداخت آن‌ها انجام نداده اند.

سخن آخر اینکه، با توجه به گستردگی و تنوع کارکنان دولت و مسائل صنفی هرکدام از دستگاه‌ها، لزوم رفع تبعیض در میزان پرداختی‌های کارکنان دولت مشهود است چراکه بسیاری از کارمندان دولت نصف خط فقر حقوق دریافت می‌کنند و عملاً از تأمین معیشت خود عاجز بوده و بستر فساد در کار اداری را باز می‌کند، فسادی که اگر ریشه‌یابی نشود می‌تواند اثرات سوئی برای استان و جامعه ایجاد کند و منجر به نا امیدی و سرخودگی کارکنان شده و این امر قطعا باعث کاهش بازدهی آنان می‌شود.

شیرین شریفی



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید