18:37|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1400 - 13:30
کد خبر: 17737
نقدی پرداخت کنید، کارت‌خوان خراب است؛

ترفندی جدید از سوی مشاغل پر درآمد برای فرار از مالیات

«نقدی پرداخت کنید، کارت‌خوان خراب است» این جمله را این روزها بیش از پیش به گوش می‌رسد که مودیان مالیاتی جهت دور زدن قانون آن را بکار می‌برند که این عامل موجب اعتراض و گله‌مندی بسیاری از شهروندان شده است.
ترفندی جدید از سوی مشاغل پر درآمد برای فرار از مالیات

سرویس اجتماعی باریش نیوز، طبق قانون از سال ۹۸ همه مودیان مالیاتی بخصوص پزشکان ملزم به استفاده از دستگاه کارتخوان شدند؛ اما در مطب برخی پزشکان نداشتن کارتخوان همچنان ادامه دارد که یکی از دلایل استفاده نکردن از کارتخوان‌ها، زیربار نرفتن برخی از پزشکان برای تعرفه‌های مصوب می‌باشد.

این روزها با حضور در هر محفلی بحث ضرورت پرداخت مالیات توسط مودیان مالیاتی به گوش می‌رسد که بنابر گفته کارشناسان مربوطه پرداخت مالیات الزامی، بلاعوض و مانند یک نوع هزینه اجتماعی است که آحاد مردم در راستای بهره‌برداری از امکانات شهری موظفند آن را پرداخت کنند.

سالهاست که برخی پزشکان در مطب خصوصی خود برای فرار مالیاتی دستگاه پوز را حذف کرده و یا به نام شخص دیگری از آن استفاده می‌کنند که این مسئله بیانگر قوانین ضعیف مالیاتی است که راه را برای مودیان مالیاتی برای دور زدن آن کاملا هموار ساخته است.

قرار ندادن کارتخوان در مطب، ثبت گردش مالی کارت‌خوان به نام دیگران و ارائه نکردن اظهارنامه مالیاتی از جمله راه‌های بی‌دردسر افراد جهت فرار از مالیات است.

باتوجه به پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند که به هر مطب و یا دکتر رادیولوژی و سونوگرافی که می‌رویم، کارتخوان هست ولی به عمد گفته می‌شود که خراب است و پول نقد بدهید.

متاسفانه مراجعه‌کنندگان به مطب‌ها مجبورند برای پرداخت حق ویزیت پله‌های مجتمع‌های پزشکی چند طبقه را پایین رفته و از خودپرداز پول نقد بگیرند اما اکثر بیمارها ناتوان هستند به زور طبقات رو رفتن بالا و این برخود دور از انصاف است که بایستی مورد بررسی مسئولان مربوطه قرار گیرد.

مسئولان باید توجه داشته باشند که دریافت مالیات نباید صرفا منحصر به کارمندان و صاحبان صنوف در بازار باشد بلکه همه افراد با درآمد کلان، بدهکاران و افراد صاحب نفوذ نیز باید به این وظیفه قانونی خود عمل کنند چرا که برای جاری شدن عدالت آحاد مختلف جامعه باید در برابر قانون یکسان باشند.

در پایان لازم به ذکر است که با ملزم کردن مودیان مالیاتی به استفاده از کارتخوان الکترونیکی، می‌توان آمار فرارهای مالیاتی را در استان کاهش داد که انتظار می‌رود متولیان امر در راستای اجرای قانون نظارتی دقیق‌تر به عمل آورند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید