17:47|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1400 - 11:07
کد خبر: 17725
یادداشت:

آیا سکانداری برخی مدیران استانی دولت قبل در دولت سیزدهم نیز تداوم خواهد داشت؟

با گذشت 4 ماه از سکانداری استاندار آذربایجان غربی هنوز بسیاری از مدیر ان ادارات این استان بین دو راهی ماندن یا نماندن افتاده اند و به نظر میرسد که این مسئله بر کارآیی و بازدهی ادارات تاثیری منفی بگذارد.
آیا سکانداری برخی مدیران استانی دولت قبل در دولت سیزدهم نیز تداوم خواهد داشت؟

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مدیران در سازمان ها ،نقش های متفاوتی را ایفا می کنند که بر حسب شرایط زمانی، مکانی و نوع کار،این نقش ها متفاوت و متغیر است و شناسایی این نقش ها در بهبود عملکرد تاثیر بسزایی دارد. بیان نقش ها و ماموریت ها در کل سازمان شامل تعیین کلی نوع عملیاتی است که سازمان مسئول اجرای آن است. این عملیات در زمینه هایی چون خدمات سازمان، ارباب رجوع ، روشهای سازمانی و فلسفه وعملیات و ... اجرا می شود .

با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت آن اگر مبنا بر این است که  مدیران باقی مانده از دولت گذشته  در استان بر مسند خود باقی بمانند به آنها اطمینان خاطر داده شود تا آنها نیز دچار سرگردانی و دوراهی در اجرای تصمیمات در ادارات تحت امر خود قرار نگیرند؛ چرا که این امر قطعا باعث پایین آمدن کارایی این ادرات خواهد شد.

اگر هم قرار است که این مدیران بلاخره تعدیل شوند و مدیرانی دیگر جایگزین آنها شوند، پس این همه درنگ و تاخیر برای چیست؟ قطعا بلاتکلیفی برخی از مدیران میتواند تاثیری مستقیم بر عملکرد دستگاههای اجرایی تحت انر آنها  داشته باشد و رسیدگی و توجه به این امر قطعا باید در دستور کار قرار گیرد.

 معیارهای انتخاب مدیر در دستگاه های دولتی شامل ابعادی همچون ارتقای سطح آزادی و مسئولیت پذیری، ارتقای سطح نظارت و تسلط، تخصیص اعتبار و بودجه، توانایی حل مشکلات و آینده نگری و توسعه ی نیروی کاربردی و خبره می باشد. مقتضی است که مؤثرترین افراد علمی با قدرت شناخت منابع مهم و یافته های فکری جهت مدیریت گزینش شوند، مدیران دولتی جهت مواجه با نیاز های در حال تغییر جامعه به هیچ وجه تفکیک نشوند و تعامل میان مدیران و پرسنل و ارتقای سطح انتقاد پذیری، تشویق و ترغیب، پاداش دهی، آزادی و فراهم آورن بستر مسئولیت پذیری بهبود یابد.

 با این حال یك وجه مشترك در میان تمامی انتصاب ها قطعا باید در نظر گرفته شود  كه آن هم شایسته سالاری و توانمندی افراد است و شایسته است که براین اساس دست گزینش ها و انتصابات در دستگاههای اجرایی باقی مانده استان صورت پذیرد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید