16:07|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1400 - 16:10
کد خبر: 17723
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌‌غربی اعلام کرد:

شناسایی 8300 خانوار نیازمند مسکن در آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌‌غربی گفت: 8300 خانواده نیازمند مسکن مددجویی در استان شناسایی شدند که از این تعداد 5800 در شهر و 2500 در روستاها هستند.
شناسایی 8300 خانوار نیازمند مسکن در آذربایجان غربی

عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌‌غربی در نشست با اصحاب رسانه در ارومیه با اشاره به آغاز جشن نیکوکاری از روز پنجشنبه 12 اسفند از دایر بودن 350 پایگاه و مرکز نیکوکاری در استان جهت جمع آوری کمکهای مردمی خبر داد و اظهار کرد: سیزدهمین جشن نیکوکاری با شعار"عیدی برای همه" برگزار میشود و این آئین خداپسندانه در ۱۲ اسفند در پایگاه‌های سطح استان، ۱۳ اسفند در میعادگاه‌های نمازجمعه و ۱۴ اسفند در سطح مدارس زنگ احسان و نیگوکاری نواخته شده و تا پایان سال جاری ادامه مییابد.
 

وی ادامه داد: ۸۳٠٠ خانواده نیازمند مسکن مددجویی در استان شناسایی شدند که از این تعداد ۵۸۰۰ در شهر و ۲۵۰۰ در روستاها هستند.
 

سهندی با بیان اینکه منابع بلاعوض برای تامین مسکن مددجویی محدود شده است، گفت: طی، سال جاری ۴۰۰۰ خدمت مسکن توسط کمیته امداد استان ارائه شده است که از این تعداد ۲۱۰۰ واحد مربوط به احداث، خرید و تکمیل و ۱۹ هزار واحد تعمیرات بوده که اعتباری بالغ بر ۸۹ میلیارد تومان هزینه شده است.
 

سهندی همچنین افزود: از ابتدای امسال تاکنون مردم نوع دوست استان مبلغ 355میلیارد تومان مشارکت داشتند که نسبت به سال گذشته 39درصد رشد داشته و در این راستا 48هزار خیر هم حامی ایتام شده اند.
 

سهندی تاکید کرد: با توجه به گسترش بیماری کووید ۱۹ و افزایش نیازمندی در جامعه، هم‌اکنون بیش از پیش لزوم افزایش مساعدت‌های خیران و نیکوکاران در جشن نیکوکاری احساس می‌شود.
 

مدیرکل کمیته امداد استان از پرداخت تسهیلات اشتغال برای ۶۰۵۰ نفر در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: طی سال جاری ۹۸۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان استات ایجاد شده است.

 

سهندی در خاتمه تصریح کرد: ۱۳ هزار و ۸۵۰ یتیم و محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که تحت حمایت ۴۸ هزار حامی قرار دارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید