04:47|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اسفند 1400 - 12:17
کد خبر: 17702
یادداشت:

ارومیه، کلانشهری غریب با واژه تفریح و اماکن تفریحی

فضاهای تفریحی و فرهنگی می‌تواند نقش چشمگیری در سلامت جسمی و به تبع آن روانی، اقشار مختلف جامعه داشته باشد اما همواره یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان در کلانشهر ارومیه، کمبود فضاهای تفریحی و فرهنگی در شهرهای مختلف آن است.
ارومیه، کلانشهری غریب با واژه تفریح و اماکن تفریحی


سرویس اجتماعی باریش نیوز، با فرا رسیدن فصل بهار و طولانی شدن روزها کمبود امکانات تفریحی در ارومیه بیشتر از فصول دیگر احساس می شود.

بسیاری از مسئولان قول بهبود وضعیت و ارتقای سطح امکان تفریحی را دادند اما عملا تغییری در این زمینه احساس نشده و باید همه مدیران با عزم ملی و مدیریت جهادی در این زمینه گام های موثرتری را بردارند.

ضرورت توجه به امکانات تفریحی و سرگرمی جوانان در ارومیه زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم جمعیت بسیاری از این شهر را جوانان تشکیل می‌دهند.

در واقع فضاهای تفریحی و فرهنگی از مکان های مهمی است که در سلامت روحی و نشاط اجتماعی جوانان و افراد جامعه تاثیر گذار است.

به گفته بسیاری از شهروندان ، كمبود اماكن تفريحي در ارومیه باعث شده تا شادي و نشاط اجتماعي دراين کلانشهر كمتر جلوه كند.
 
امروزه فرضیات علمی ثابت کرده است که تفریح و گردش، یکی از نیازهای ضروری جامعه بوده و اجتماعی که از مکان تفریحی مناسبی برخوردار نیست، با معضلات و مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد که برای رفع آن باید میلیاردها هزینه کند.
 
شهربازی ها و اماکن تفریحی مهمترین چشم اندازهایی هستند که خانواده ها را بر آن می دارد تا به منظور ایجاد آرامش جسمی و روحی خود و فرزندانشان ساعاتی را در این مکان‌های تفریحی بگذرانند.

احداث پارک های سرپوشیده برای فصل سرما، احداث مجتمع های تفریحی ورزشی با متدها و تجهیزات نوین، تاسیس مجتمع های فرهنگی هنری، پردیس های سینمایی و مراکز تفریحی و کافه های فرهنگ و هنر و … از جمله مواردی است که باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

سخن آخر اینکه، زمانی که جامعه نیازهای مردم را نادیده بگیرد، افراد بی‌تردید، خود راهی برای ایجاد شادی و پرکردن اوقات فراغت پیدا می‌کنند تا از این طریق بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند و این امر نیز موجب بروز آسیب های مختلف خواهد شد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

کلام حق
1400/12/07 - 22:01

سلام سردبیر عزیز.چرا نگفتین ارومیه کلانشهری غریب که مورد بی مهری وبی توجهی مسئولان شهری وکشوری قرار گرفته ؟کلانشهری که بواسطه مهر وعطوفت تبدیل به زیباتریت وسرمایه آورترین شهرهای کشور میشه.