08:17|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1400 - 14:00
کد خبر: 17692
یادداشت:

پایان پروژه پارک سلامت ارومیه به کجا خواهد رسید؟

امروزه شاهد تعداد کثیری پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهر ارومیه هستیم که تکمیل پروژه بوستان سلامت (ساغلیق) از جمله آن‌ها می‌باشد که زمانی مسئولان از آن با نام پارک هوشمند یاد می‌کردند و اینک سالهاست که بر اثر بی‌توجهی مسئولان مربوطه به حال خود رها شده و در حال تخریب است.
پایان پروژه پارک سلامت ارومیه به کجا خواهد رسید؟

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ایجاد فضای سبز شهری از جمله چالش‌های جدی مدیران در حوزه مدیریت شهری است از این رو پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌های شهری که محل اصلی شهروندان برای گذران اوقات فراغت هستند، همواره باید از استانداردهای قابل قبول از نظر امکانات تفریحی و زیرساخت‌ها بهره‌مند باشد.

بوستان سلامت ارومیه (ساغلیق) یکی از پروژه‌های نیمه تمام شهری در کلانشهر ارومیه می‌باشد که در امتداد پارک‌های ائللرباغی، ساحلی و گوللرباغی (دانشجو) و در ادامه ساحل رودخانه شهرچای ارومیه از سال‌ها قبل در حال ساخت بوده و عملیات اجرایی آن از سال 1395 آغاز شده و در سال 99 فاز اول آن افتتاح گردیده است که متاسفانه طی سالهای اخیر زیر سایه بی‌توجهی مسئولان مربوطه به بوستانی متروکه تبدیل شده است.

در سال 94 اقداماتی در راستای تکمیل این پروژه توسط متولیان امر مطرح شد که از جمله آن‌ها طراحی پیست دوچرخه‌سواری، چرخ و فلک ۳۲ متری و مسجدی با معماری خاص سنتی بوده که همچنان تحقق نشده است.

کلام آخر اینکه وعده‌های هر ساله مسئولان در جهت تکمیل پروژه پارک ساغلیق با هدف ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی شهروندان از فضای سالم شهری مطرح می‌شود ولی با گذر از سطح شهری و مشاهده پروژه‌هایی که نیمه تمام به حال خود رها شده‌اند نمونه بارزی از ضعف مدیریتی و کم‌کاری نهادهای مسئول است که بایستی رفع شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید