02:53|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 02 اسفند 1400 - 13:54
کد خبر: 17682
یادداشت:

لاستیک‌سوزی در حاشیه کلانشهر ارومیه؛ تهدیدی جدی برای سلامتی شهروندان و محیط زیست

پسماندسوزی معضلی است که طی سال‌های اخیر در حاشیه کلانشهر ارومیه افزایش یافته و نفس کشیدن را برای شهروندان دشوار ساخته است و گله‌مندی آن‌ها را بدنبال داشته است.
لاستیک‌سوزی در حاشیه کلانشهر ارومیه؛ تهدیدی جدی برای سلامتی شهروندان و محیط زیست

سرویس اجتماعی نیوز، آتش‌سوزی لاستیک‌های فرسوده خودروها و پسماند زباله‌ها این روزها در حوالی کلانشهر ارومیه علاوه بر اینکه زمینه آلودگی هوا را فراهم کرده منجر به گلایه شهروندان نیز شده است.

متاسفانه برخی افراد در ساعات پایانی شب با حمل انواع پسماند از جمله لاستیک خودروها، سیم و کابل‌های روکش دار و ... اقدام به سوزاندن آن‌ها می‌کنند که دلیل اصلی آن جداسازی اندک سیم موجود داخل لاستیک و کابل‌هایی که پوشش پلاستیکی که وزن بسیار کمی هم دارند و فروش آن می‌باشد اما این عمل در ایجاد آلودگی هوا بسیار مؤثر است.

هم اکنون این پدیده کاذب که بر اساس ماده ۲۰ قانون مدیریت پسماند و هوای پاک سوزاندن هرگونه پسماند در محیط آزاد توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع است از مرز هشدار گذشته و تبدیل به یک معضلی شده است که شهروندان ارومیه‌ای به صورت روزانه با آن مواجه هستند.

در واقع بایستی گفت که سوزاندن ضایعات و لاستیک‌های فرسوده در حاشیه ارومیه به یک مشکل زیست محیطی تبدیل شده و سوالی که ذهن هر مخاطبی را به خود درگیر میکند این است که به راستی چه کسی متولی رسیدگی به این موضوع است؟

در پایان لازم به ذکر است که یکی از راه‌حل‌های اساسی برای مقابله با پسماندسوزی، فرهنگسازی است. خطرات آلودگی هوا و میزان مسمومیت حاصل از پسماندسوزی بایستی توسط مسئولان مربوطه به شهروندان گوشزد و آنان را آگاه کنند تا این مشکل کمتر شود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید