16:37|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 02 اسفند 1400 - 13:44
کد خبر: 17681
باتوجه به دیدار اخیر استاندار با سفیر جمهوری آذربایجان:

توسعه مرزهای استان با جمهوری آذربایجان نیازمند اهتمام ویژه مسئولان

استان آذربایجان‌غربی به علت هم مرزی با جمهوری آذربایجان، در حال حاضر در نقطه طلایی توسعه تجارت با این کشور قرار دارد که با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان از این فرصت در راستای ایجاد رابطه اقتصادی استفاده کرد.
توسعه مرزهای استان با جمهوری آذربایجان نیازمند اهتمام ویژه مسئولان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، آذربایجان غربی با 967 کیلومتر مرز، دارای پنج پایانه مرزی در نقطه ورودی از کشورهای عراق، ترکیه و نخجوان است که از این میزان بیش از ۵۵۰ کیلومتر با ترکیه، افزون بر ۱۵۰ کیلومتر با نخجوان و نزدیک به ۲۶۰ کیلومتر با شمال عراق هم مرز است.

در ادامه لازم به ذکر است که کشور آذربایجان از دیرباز با آذربایجان‌غربی ارتباط فرهنگی و قومی داشته و این موضوع می‌تواند در راستای بهبود روابط اقتصادی و تجاری استان با کشور همسایه، تاثیر مثبتی داشته باشد.

طبق اعلام متولیان امر با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر استان، یکی از معدود مرزهایی که بسته نشد، مرز ایران با جمهوری آذربایجان بود.

در واقع توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و ... با جمهوری آذربایجان از دغدغه‌های مردم  و مسئولان استانی بوده و این موضوع در دیدار استاندار با علیزاده سفیر جمهوری آذربایجان در ایران، بیش‌تر نمود پیدا کرده و رونق مناسبات طرفین در دستور کار قرار گرفته است.

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی در پی این دیدار گفت: ظرفیت‌های بسیاری در آذربایجان‌غربی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها، زمینه ارتقای روابط اقتصادی را فراهم کرد.

در پایان انتظار می‌رود با عملیاتی شدن توافق‌های دوجانبه و پیگیری‌های انجام شده در این زمینه، امکان بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها بیش از پیش فراهم شده و امیدوارم حمایت‌های مسئولان استان در این زمینه ادامه داشته باشد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید