09:33|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اسفند 1400 - 11:47
کد خبر: 17674

۱۲ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز/ فوتی‌ها دو رقمی شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با تشدید موج ششم و پیشروی اومیکرون وضعیت ۱۲ شهرستان آذربایجان غربی قرمز اعلام شد.
۱۲ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز/ فوتی‌ها دو رقمی شد

پایگاه خبری باریش نیوز ، محمدامین ولی زاده اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه ماسک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارومیه، خوی، ماکو و چایپاره در شمال استان و اشنویه، نقده، میاندوآب، چهاربرج، باروق، بوکان، شاهین دژ و تکاب در جنوب استان به جمع شهرهای قرمز کشور پیوستند.

وی ادامه داد: همچنین ۶ شهرستان مهاباد، سردشت، پیرانشهر، چالدران، پلدشت و سلماس در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و تنها شهرستان شوط در شمال استان وضعیت زرد کرونایی دارد.
 

ولی زاده با اشاره به ابتلای ۵۹۸ نفر به کرونا در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: در شبانه روز گذشته، ۵۹۸ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۱۸۱ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.
 

وی اضافه کرد: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۷۵۰ نفر رسید از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۷۱ نفر در ارومیه، ثبت شده است.
 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی یادآور شد: هم اکنون ۱۸۶ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۴۷ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.
 

ولی زاده با اشاره به دو رقمی شدن فوتی‌های کرونا در استان گفت: در این مدت ۱۰ بیمار شامل دو نفر در ارومیه، ۵ نفر در خوی و سه بیمار در ماکو مهاباد و نقده جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۷۳۲۰ نفر رسید.
 

از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۳۴۵ هزار و ۹۳۳ تن به این بیماری مبتلا شده‌اند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

کلام حق
1400/12/01 - 19:10

باسلام مسئولان نامحترم لطف کنن درب تالارها ورستورانهارو ببندندومحدودیت تردد رو شدیدا اعمال ونظارت کنند