01:36|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1400 - 13:32
کد خبر: 17669
یادداشت:

ضرورت ترویج فرهنگ صحیح رانندگی در ارومیه

فرهنگ و آداب رانندگی ایمن موضوعی است که طی چندسال اخیر در کلانشهر ارومیه به دست فراموشی سپرده شده، فرهنگی كه با توجه به افزایش تعداد خودروها و نامناسب بودن زیرساخت‌های شهری نیاز اساسی به اصلاح توسط مسئولان ذیربط دارد.
ضرورت ترویج فرهنگ صحیح رانندگی در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه معضل ترافیک در کلانشهر ارومیه، بخش عمده‌ای از وقت شهروندان را صرف خود می‌سازد که نهادینه سازی فرهنگ رانندگی در میان افراد راهکاری در جهت کاهش ترافیک سطح شهری بشمار می‌رود.

رعایت قانون و مقررات، احترام به حقوق دیگران، افزایش آستانه تحمل فردی در مقابل محرک‌های ترافیکی و میزان پاکیزگی و سلامت اتومبیل و ایجاد فضای آرام برای سرنشینان و رانندگان دیگر، همگی نمونه‌هایی از رفتار اجتماعی است که بایستی توسط افراد رعایت شوند.

متاسفانه طی سال‌های اخیر به دلیل عدم رعایت فرهنگ رانندگی بین افراد، آمار تصادفات در ارومیه به شدت افزایش یافته، تصادفاتی که گاها مشاهده می‌کنیم در آن چند نفر از اعضا یک خانواده را به کام مرگ کشانده است و سکوی نخستین تصادفات درون شهری در استان را از آن خود کرده است که به دست آوردن آن به هیچ وجه مایه افتخار نیست...

با گذری در معابر شهری به دفعات خودروهایی را مشاهده می‌کنیم که بسیاری از افراد، هنگامی که با ترافیک مواجه می‌شوند، اگر شانه خاکی وجود داشته باشد، وارد آن شده و این کار خود را هم به حساب زرنگی می‌گذارند. زرنگی که منجر به تشدید مشکل و ایجاد ترافیک‌های وحشتناک می‌شود.

از طرفی به دلیل کمبود پارکینگ در سطح شهری موجب پارک دوبله اکثریت رانندگان در کنار خیابان‌ها و معابر می‌شود که این امر نیز بجای خود از عوامل تشدید ترافیک محسوب می‌شود؛ وانت‌های میوه فروش و امثال آن‌ها نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

بنابراین اصلاح وضعیت موجود، لازم است که تغییرات و اصلاحات در تغییر نگرش در رفتار ترافیکی و اصلاح فرهنگ همگانی انجام شود؛ به گونه‌ای که برای اصلاح فرهنگ ترافیک بایستی ابتدا نگرش افراد نسبت به ترافیک به عمل آید.
 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید