13:02|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1400 - 10:52
کد خبر: 17664
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

رعایت عدالت اجتماعی نماد انقلابی‌گری است

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه رعایت عدالت اجتماعی نماد انقلابی‌گری است گفت: دشمن با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فیلم‌سازی به دنبال رسوخ در بطن خانواده‌ها است و مسئولان باید برای این موضوع چاره اندیشی کنند.
رعایت عدالت اجتماعی نماد انقلابی‌گری است

به گزارش سرویس سیاسی باریش‌نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه 29 بهمن، با اشاره به اینکه فضای مجازی و رسانه‌ای فضای پرقدرتی است، اظهار داشت: فیلم‌ و رسانه تاثیر بسزایی در فرهنگ مردم دارد، بنابراین برای اینکه دشمنان بتوانند فرهنگ خود را در قالب فیلم و صحنه‌های مختلف به ذهن‌های مردم رسوخ دهند، سرمایه‌گذاری‌های بسیاری کرده‌اند.

وی ضمن قدردانی از عوامل و تهیه‌کنندگان سریال شهید باکری، افزود: ساخت این چنین فیلم‌هایی می‌تواند روحیه معنویت، ایثار و شهادت در جامعه را تبلیغ کند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه قیام 19 دی سال 56 مردم قم نه تنها دشمنان اسلام را مایوس کرد بلکه توطئه‌های رژیم پهلوی را علیه روحانیان نقش بر آب کرد و افزود: بی‌شک تضمین بقای انقلاب و نظام اسلامی و مسئولیت‌پذیری مردم و مسئولان و صبر و استقامت آنان است.

وی تصریح کرد: استقامت و مقاومت انسان است که عمل و حرکت آنان را به نتیجه می‌رساند بنابراین اگر در انجام کاری صبر و استقامت وجود نداشته باشد نتیجه کار ابتر خواهد ماند.

قریشی افزود: ملت  ایران اسلامی در طول 43 سال عمر پر بار و با عظمت انقلاب اسلامی، با وجود انواع تهدیدها و تحریم‌ها استقامت و مقاومت کردند و انقلابی ماندند، باید بر این انقلابی ماندن خود استمرار داشته و ادامه دهند تا به پیروی نهایی برسند. هم مردم و مسئولان برای انقلابی ماندنی باید عدالت اجتماعی را رعایت کنند.

وی عنوان کرد: مردم و مسئولان برای اینکه  بتوانند عدالت اجتماعی را رعایت کنند، باید برنامه‌ریزی کرده و هر کس در مسئولیت خود وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی با اشاره به 2 مسئله مهمی که مردم را از نظام و انقلاب مایوس و ناامید می‌کند گفت: فشار اقتصادی و شایعه‌پراکنی دو عامل اصلی برای ایجاد اختلاف و مایوس کردن ملت ایران از نظام و انقلاب است که باید مسئولان مشکلات اقتصادی را برطرف کردن کرده و جلوی شایعه‌‌پراکنی را گرفته و به افزایش روحیه امید و بالندگی ملت تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان باید به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند، ابراز داشت: در دیدارهای اخیر رهبر انقلاب به مسئله خودروسازی در کشور انتقاد کردند بنابراین دولت و مجلس با اتحاد و همبستگی این معضل را برطرف کنند و مطالبات رهبری را در راس برنامه‌های خود قرار دهند.

قریشی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زینب (س)، بیان کرد: حضرت زینب(س) اسوه و الگوی بی‌نظیر بردباری و مقاومت  و پیروی از راه این بانوی بزرگوار برای بانوان مایه مباهات و افتخار است. مقام و منزلت حضرت زینب نسبت به سایر امام‌زاده‌ها شاخص‌تر و بالاتر است.

وی تصریح کرد: کمک به نیازمندان و تلاش برای حل مشکلات آنان، عرصه‌ای است که هر فردی توفیق انجام آن را ندارد، شخصی که مشکل برادر مومن خود را برطرف کند همانند کسی است که در راه خدا به شهادت رسیده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید