01:43|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1400 - 13:36
کد خبر: 17663
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه اعلام کرد:

بازسازی اتوبوس‌های شهری نیازمند کمک‌های دولتی می‌باشد

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: نوسازی و بازسازی اتوبوس‌های حمل و نقل شهری نیازمند کمک‌های مالی و اعتباری دولتی است.
بازسازی اتوبوس‌های شهری نیازمند کمک‌های دولتی می‌باشد

ناصر سعیدآبادی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: نوسازی و بازسازی اتوبوس های حمل و نقل عمومی  باتوجه به افزایش قیمت قطعات و قیمت اتوبوس که در حال حاضر هر دستگاه اتوبوس ۵ میلیارد تومان است بدون کمک مالی و اعتباری دولت امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: در صورت تخصیص کمک های دولتی در سال آینده حتما در بحث نوسازی و بازسازی ناوگان اقدام خواهد شد.

سعید آبادی خاطر نشان کرد: متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی ارومیه بیش از ۱۵ سال و متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی این شهر ۱۲سال است.

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه با تاکید بر اینکه برای بازسازی ۱۰دستگاه اتوبوس ملکی مبلغ ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی و بخشی از اعتبارات داخلی شهرداری تخصیص داده شده است، اظهار کرد: از محل این اعتبارات تخصیصی بازسازی اتوبوس ها در حال انجام است،همچنین ۳ دستگاه دیگر نیز در حال اتمام و بهره برداری هستند و بقیه ناوگان نیز به ترتیب دمونتاژ و بازسازی خواهند شد.

سعید آبادی درخصوص آخرین وضعیت فعالیت ناوگان اتوبوسرانی ارومیه نیز یاد آور شد: در حال حاضر ۳۰دستگاه اتوبوس ملکی و تعداد ۱۷۸ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی درحال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: تعداد  ۵۲ دستگاه به لحاظ عدم کارایی و عدم تمایل بهره بردار اتوبوس برای ادامه فعالیت، از چرخه حمل و نقل خارج و تعداد ۶۲دستگاه جهت ادامه فعالیت و یا آزاد سازی هنوز اقدام نکرده اند که سازمان برای آنها مهلتی جهت تعیین تکلیف مشخص کرده تا هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید