03:11|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1400 - 13:27
کد خبر: 17661
یادداشت:

ضعف ذره‌بین نظارتی مسئولان بر کیفیت اقلام خوراکی در بازار

موضوع حفظ کیفیت محصولات غذایی یکی از نکات مهم و قابل توجهی است که این روزها در کلانشهر ارومیه به دست فراموشی سپرده شده و گله‌مندی شهروندان را بدنبال داشته است.
ضعف ذره‌بین نظارتی مسئولان  بر کیفیت اقلام خوراکی در بازار

سرویس اقتصادی باریش نیوز، تامین غذا و مواد خوراکی از جمله نیازهای اساسی افراد جهت ادامه زندگی به شمار می‌رود و همواره از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد؛ بر همین اساس کوچک‌ترین افزایش قیمت در بازار اقلام خوراکی بلافاصله در زندگی و معیشت مردم به ویژه اقشار کم درآمد تاثیر می‌گذارد.

متاسفانه سالهاست به دلیل بی‌توجهی مسئولان نسبت به نظارت بر قیمت‌ها شاهد گرانی کالاهای بسیاری از جمله گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات، نان، میوه و... هستیم که معیشت بسیاری از خانوار را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند.

در ادامه شایان به ذکر است با وجود اینکه هر روز مسئولان ذیربط وعده‌های بسیاری در خصوص کنترل بازار می‌دهند، نه تنها قیمت این محصولات کاهشی نداشته بلکه کیفیت آن‌ها نیز تحت تاثیر گرانی کاهش یافته است. 

صرف نظر از گرانی با توجه به تصاویر و پیام‌های دریافتی، مسئله کیفیت اقلام خوراکی موضوعی نوپا است که اخیرا گریبانگیر شهروندان شده است؛ بطوریکه مخاطبان اظهار می‌کنند قیمت بسیاری را در ازای خرید مواد غذایی می‌پردازند و هنگام استفاده از آن متوجه بی‌کیفیتی آن می‌شوند.

با توجه به اینکه گرانی و کمیاب بودن اقلام و حال نیز بی‌کیفیتی آن‌ها، سوالاتی را در ذهن هر شهروندی نهادینه می‌کند که نیازمند پاسخی از سوی مسئولان مربوطه می‌باشد؛ آیا مسئولان خبر ندارند که چنین محصولات بی‌کیفیتی در بازار ارائه می‌شود؟ چرا مردم نباید رنگ آرامش را در این بازار ببینند؟ چرا هیچ‌گونه نظارتی بر بازار نمی‌شود؟

در پایان لازم به ذکر است که کیفیت کالا و محصولات در شهر، نمونه بارزی از سلامت جامعه به شمار می‌رود که امید است متولیان امر در جهت کنترل کیفیت و قیمت محصولات در بازار برنامه‌هایی را اتخاذ کرده و به مرحله اجرا رسانند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید