15:08|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1400 - 13:13
کد خبر: 17660
یادداشت:

درج آگهی‌های بدون محتوا در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی؛ معضلی که نظارت مسئولان را می‌طلبد

امروزه بدلیل پیشرفت تکنولوژی بخش بسیاری از خرید و فروش‌ها در بستر اینترنت به انجام میرسد که علیرغم مزیت‌های موجود، اشکالات و کمبود‌هایی چون کلاهبرداری اینترنتی و انتشار آگهی بدون محتوا وجود دارد که از ضعف مدیریتی و عدم نظارت مسئولان مربوطه سرچشمه میگیرد.
درج آگهی‌های بدون محتوا در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی؛ معضلی که نظارت مسئولان را می‌طلبد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، طی دوسال اخیر، همزمان با شیوع و گسترش ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های مختلف جهت کنترل این ویروس شاهد جایگزینی برخی از کسب و کارها از فضای سنتی به فضای مجازی و یا افزایش فعالیت های آنلاین هستیم.

این موضوع نیز با استقبال کاربران همراه بوده و از بدو فعالیت سایت های خرید و فروش اینترنتی، اغلب نیازهای خود را در بستر فضای مجازی و خریدهای اینترنتی بر طرف می‌کنند.

از جمله مزیت‌های این سایت‌ها می‌توان به راحتی خرید، صرفه جویی در زمان، قابلیت امکان مقایسه، دسترسی همیشگی، صرفه جویی در هزینه اشاره کرد.

در مقابل خرید آنلاین معایبی چون تاخیر در ارسال، ملموس نبودن محصول، نبود تعامل بین خریدار و مشتری، کلاهبرداری‌های اینترنتی را نیز به دنبال دارد که بارها پیامک هایی مبنی بر اینکه افراد بایستی در هنگام ثبت سفارش کالا و اقلام مورد نیاز از سایتهای فروشگاهی مجاز و دارای نشان اعتماد الکترونیکی خرید مطمئن شده و سپس خرید کنند، توسط پلیس فتا برای شهروندان فرستاده شده است.

متاسفانه با وجود هشدارها همچنان افرادی هستند که سادگی کرده و با اعتماد به تبلیغات پر زرق و برق و ارزانی‌های بی دلیل، از سایت‌های مختلف و بی نام و نشان اینترنتی خرید می‌کنند بدون اینکه لحظه ای تردید کنند.

طبق پیام ها و تصاویر دریافتی از سوی مخاطبان، اخیرا آگهی هایی در این سایت ها منتشر شده است که هیچ مفهوم و یا محتوایی نداشته و با ثبت قیمت توافقی افراد را به سخره گرفته اند.

سهل انگاری و عدم آگاهی کاربران و نبود نظارت بر آگهی های منتشر شده عاملی جهت افزایش کلاهبرداری‌های سایبری محسوب میشود.

در ادامه لازم به ذکر است که طی دوسال اخیر جعل درگاه‌های بانکی، فروش کالاهای غیرمجاز، فروش و عدم تحویل کالا، فروش کالا و تحویل کالای بی‌کیفیت درصد بسیاری از جرایم در زمینه فروشگاه‌های اینترنتی را از آن خود کرده اند.

کلام آخر اینکه شبکه‌های اجتماعی مکان مناسبی جهت انجام خرید و فروش‌های اینترنتی نمیباشند و افراد در صورت تمایل به خرید بایستی با استفاده از وب سایت های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند، کالا‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید