15:49|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1400 - 12:46
کد خبر: 17659
با شروع نیمسال جدید دانشگاه :

دغدغه تمام نشدنی دانشجویان برخی دانشگاه ها علیرغم پرداخت شهریه

با آغاز ترم جدید دانشگاه ها و سر رسیدن زمان انتخاب واحدو حذف و اضافه ، مشکلات بسیاری برای دانشجویان دانشگاه های مختلف ایجاد شد و با وجود پرداخت شهریه و دریافت هزینه مضاعف، همچنان این مشکل ادامه یافته و کار برای دانشجویان بسیار دشوار شده است.
دغدغه تمام نشدنی دانشجویان برخی دانشگاه ها علیرغم پرداخت شهریه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با آغاز ترم جدید و شروع انتخاب واحد دانشگاه ها، مشکلات سایت، عدم ایجاد کلاس برای ظرفیت باقی مانده و هچنین عدم وارد کردن نمره کارنامه ها، مشکلات بسیاری را برای دانشجویان پدید آورده که موجب بروز نگرانی بسیاری برای انها شده است و دانشجویان برای رفع مشکل خود به دانشگاه مراجعه کرده اند که در این زمان با وجود شیوع بیماری کرونا و امیکرون و مشکلات دیگر هرج و مرج بسیاری را ایجاد کرده است.

با وجود پیام ها و اعتراضات دانشجویان و وعده مسئولان دانشگاه برای رفع مشکل و رسیدگی به اعتراضات ، برخی از دانشگاه ها برخلاف وعده های داده شده، به هیچ وجه پاسخگوی مشکلات دانشجوها نبوده‌ و تلاشی برای رفع مشکلات سامانه و ایجاد ظرفیت برای کلاس ها نکرده اند.

به گفته بسیاری از دانشجویان و پیام هایی که از سوی آنها دریافت شده است، مشکل شهریه بالا و دریافت شهریه مجدد و... از یک سو و از سوی دیگر مشکلات سامانه، انتخاب واحد و عدم پاسخگویی مسئولان همواره باعث ایجاد استرس و نگرانی در دانشجویان شده است.

در نیم سال دوم سال 1400 برخلاف نیم سال قبل، مبلغ بیشتری از شهریه ثابت از دانشجویان خواسته شد و اگر پرداخت آن مبلغ صورت نمی گرفت، سایت مجوز ورود و انتخاب واحد نمی داد.

مشکلات سامانه درست در زمانی اتفاق افتاد که هزینه ها افزایش یافته و پرداختی ها بسیار دشوار تر شده بود و با گذشت زمان همچنان تمامی مشکلات انتخاب واحد و عدم ظرفیت کلاس ها و... ادامه دارد.

 به گفته بسیاری از دانشجویان، در زمان انتخاب واحد نه تنها خودشان قادر به انتخاب واحد نشده اند ، بلکه خیلی از دانشجویان دیگر نیز این مشکل را داشته اند، بسیاری از آنها ناراضی‌ بوده و اشاره کرده‌اند که تمام مبلغ اولیه شهریه مقرر را از آنها گرفته‌اند و حتی شهریه بیشتری نیز پرداخت کرده اند و سایت انتخاب واحد برایشان باز شده است، در حالی که پرداختی های ترم قبل بسیار کمتر از این مبلغ بود.

بعد از گذشت چند روز از زمان اصلی انتخاب و اعتراضات انجام گرفته، مسئولان مربوطه تصمیم بر تعیین چند روزه و ایجاد بازه زمانی برای انتخاب واحد گرفتند اما با وجود باز شدن سایت و سامانه انتخاب واحد، ظرفیت کلاسی برای انتخاب دانشجویان وجود نداشت و دانشگاه پاسخگو برای دانشجویان بازمانده از انتخاب واحد و سرگردان نمی باشد و مسئولیت این مشکل را نه تنها قبول نمی کنند، بلکه بهانه هایی از قبیل عدم ظرفیت دهی از طرف تهران و مشکلات سامانه از سوی تهران مطرح کرده و از مسئولیت سر باز می زنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید