06:40|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1400 - 12:32
کد خبر: 17658

حفظ منابع زیرزمینی، ارتقاء کیفیت و کاهش مصرف انرژی؛ مهمترین اهداف بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه آب گلشهر ارومیه

تصفیه خانه شماره ٢ ارومیه یکی از جدیدترین تصفیه خانه های آب ایران به شمار می رود که در جنوب غربی شهر ارومیه و در ارتفاع ١٥٠٠متری از سطح دریا در منطقه گلشهر واقع شده است.
حفظ منابع زیرزمینی، ارتقاء کیفیت و کاهش مصرف انرژی؛ مهمترین اهداف بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه آب گلشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ظرفیت و محدوده کاری احداث تصفیه خانه شماره ٢ ارومیه در سال ٧٩ توسط دو شرکت تیاب بنا و شیمبار به عنوان پیمانکار های ساختمانی و تأسیساتی و با مشاوره شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس آغاز شد و ظرفیت اسمی آن ١.٢ متر مکعب بر ثانیه است .

بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه آب گلشهر با ظرفیت ۱۰۵۰ لیتر در ثانیه علاوه بر ارتقا کیفیت و حفظ منابع اب زیر زمینی در کاهش مصرف انرژی نقش به سزایی ایفا خواهد نمود.احداث مدول دوم تصفیه خانه آب گلشهر در قالب قرارداد BOT تحت نظارت معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در حال اجرا می باشد.

در جلسه چند وقت اخیر نیز که  با حضور مشترک شرکت های آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی به همراه ساير اركان طرح آبرساني اروميه تشکیل شد قرار بر این شد، هماهنگی های لازم در خصوص قرارداد ‌BOT احداث  مدول دوم تصفیه خانه آب گلشهر ارومیه (با سرمايه گذاري شرکت اروم آب تصفیه) و همچنین آب مازاد بر ظرفیت تصفیه خانه مذکور- برق مصرفی- کیفیت و کمیت آب شرب تحویلی ارومیه بعمل آید و  تاکید هر دو شرکت و سرمایه گذار طرح بر لزوم ممانعت از هرگونه ایجاد تنش آبی و کاهش سطح مخازن توزیع شهر بود.

در رابطه به طرح مذکور معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی نیز اظهار داشته که   قطعا می بایست در ایام نزدیکی عید هیچ مشکلی برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی شهر بوجود نیاید.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید