07:24|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1400 - 11:41
کد خبر: 17649
یادداشت:

محرومیت زدایی در استان آذربایجان غربی با تلاش و پشتکار مسئولان، حذف شدنی خواهد بود

استان آذربایجان غربی از ظرفیت‌های طبیعی و پتانسیل های بالایی برخوردار است که توجه به آنها علاوه بر رونق اقتصادی ، در توسعه استان نیز می تواند موثر باشد .
محرومیت زدایی در استان آذربایجان غربی با تلاش و پشتکار مسئولان، حذف شدنی خواهد بود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به افزایش اختلاف طبقاتی در استان آذربایجان غربی که این روزها از آن حتی به شکاف طبقاتی در میان مردم نیز یاد می‌شود، مسأله اساسی که مطرح می‌شود توجه به حوزه محرومیت‌زدایی و تلاش برای حذف این واژه در استان است ؛ اختلاف درآمدی در مناطق مختلف و میان اقشار گوناگون مردم، به‌گونه‌ای  به محرومیت ضمنی منجر می‌شود که باید برای آن از سوی مسئولان چاره ای اساسی اندیشیده شود.

اگر مدیران این استان می‌خواهند  پیشرفتی در خور شأن مردم و استان داشته باشند باید توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کامل  استان را بشناسند.

متاسفانه  استان آذربایجان غربی از مسیر توسعه عقب مانده و متاسفانه تا کنون اقدام عملیاتی موثری برای قرار گرفتن این استان در مسیر توسعه صورت نگرفته یا به کندی صورت گرفته و این امر جز با تلاش و پشتکار مدیران استانی میسر نخواهد بود.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی ، سرمایه‌گذاری های لازم در هر نقطه از استان  باید انجام شود تا فرصت‌های طبیعی به سمت اشتغال برود و در نهایت محرومیت‌های منطقه مورد نظر را برطرف سازد.

در واقع مدیران باید دلسوز مردم، جهادی و میدانی باشند و برای رسیدگی به امور استان تلاش شبانه روزی داشته باشند تا بتوانند در راه محرومیت زدایی استان گامی اساسی بردارند.

به اعتقاد بسیاری از شهروندان مدیران و کارگزاران نمونه باید مردمی و دلسوز و پیگیر حقوق مردم باشن و  مدیرانی که برای حل مشکلات مردم تلاش نمی‌کنند، قرار نیست در پست‌های مدیریتی باقی بمانند و این افراد بهتر است که برکنار شوند، چرا که وجود چنین مدیرانی قطع مانعی جهت پیشرفت و توسعه استان خواهد بود.

نیاز امروز استان آذربایجان غربی به مدیران پرتلاش و برنامه محور بیش از گذشته است تا برای پیشرفت استان در هر لحظه برنامه داشته باشند و با تلاش و کوشش  بتوانند تحول آفرینی کنند.

سخن آخر اینکه، با توجه به موقعیت ویژه استان آذربایجان غربی و حجم مبادلات تجاری ایران با کشورهایی چون عراق و ترکیه و آذربایجان این استان به جهت مرز مشترک با این سه کشور می‌تواند در دستیابی به افق‌های توسعه و پیشرفت گامی اساسی بردارد و این امر قطهعا با پشتکار و تلاش مدیران کارآمد به سرانجام خواهد رسید.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید