08:45|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 25 بهمن 1400 - 13:52
کد خبر: 17647
باتوجه سفر وزیر جهاد کشاورزی به ارومیه؛

لزوم توجه مسئولان نسبت به رفع مشکلات کشاورزان آذربایجان‌غربی

با سفر وزیر جهاد کشاورزی به ارومیه انتظار می‌رود مشکلات هرساله کشاورزان استان در رابطه با فروش محصولات تولیدی خود مورد بررسی قرار گرفته و اقداماتی در جهت تسریع صادرات آن‌ها صورت گیرد.
لزوم توجه مسئولان نسبت به رفع مشکلات کشاورزان آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سالهاست که دست‌های پینه بسته کشاورزان در آذربایجان‌غربی هیچ دلخوشی برای خانواده‌هایشان به همراه ندارد، با وجود زحمات آنان برای تولیدات محصولات مرغوب، هرساله بایستی چشم انتظار فروش محصولات خود در بازار باشند.

استان آذربایجان‌‌غربی به علت برخورداری از آب و خاک مناسب، از لحاظ مقدار کشت و تولید سیب درختی، رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است که متاسفانه با وجود مرغوبيت و کيفيت بالای محصولات تولیدی، هیچ سودي براي اقتصاد کشاورزي و باغداران استان حاصل نشده است.

در حالی که امسال تورم شدید هزینه‌های زندگی مردم را بالا برده است، درآمد کشاورزان بسیار ناچیز بوده و نسبت به سال قبل افزایشی نداشته است و برخی کشاورزان هنوز هم موفق به فروش محصولات خود نشده‌اند.

در ادامه لازم به ذکر است که سیب از جمله محصولات اصلی در استان محسوب میشود که کشاورزان با وجود زحمت و تلاش فراوان جهت تولید این محصول، در فروش و صادرات آن دچار مشکل می‌شوند و خسارات مالی فراوانی متحمل می‌شوند که تاثیر بسزایی در معیشت آنان دارد.

هر ساله با گذر از جاده‌های آذربایجان‌غربی، شاهد اتلاف هزاران تن سیب و میوه تولیدی استان هستیم که روی هم انبار شده در انتظار خرید به قیمت ناچیز هستند که دلیل اصلی آن را میتوان عواملی چون خام فروشی، عدم بسته‌بندی مناسب، نبود سورتینگ و عدم برندسازی عنوان کرد.

علی رغم وعده‌های مسئولان برای کمک به کشاورزان، تاکنون هیچ حمایتی از آنها صورت نگرفته و تنها چیزی که عایدشان شده وعده‌هایی توخالی است؛ حال باید منتظر ماند دید که در آستانه سال نو و فرا رسیدن زمان خرابی میوه‌ها در سردخانه‌ها، وعده مسئولان تا چه حد اجرایی می‌شود؟

در پایان با سفر وزیر جهاد کشاورزی به آذربایجان‌غربی انتظار می‌رود مسئولان با درک صحیح از وضعیت کشاورزان استان، برنامه‌هایی اصولی در جهت رفع مشکلات آنان اتخاذ کرده و اقداماتی جهت فروش محصولاتی که همچنان روی دست آن‌ها مانده است، داشته باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید