15:33|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1400 - 13:10
کد خبر: 17628
به دنبال اوج گیری دوباره کرونا در آذربایجان غربی؛

آغاز زندگی مشترک یا بازی با مرگ؟!

یکی از مهم‌ترین عوامل انتشار ویروس کرونا در این روزها برگزاری مراسمات عروسی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در استان آريالذربایجان غربی می‌باشد و طبق گفته مسئولان چرخش ویروس در این استان این روزها بیشتر به صورت خانوادگی است.
آغاز زندگی مشترک یا بازی با مرگ؟!


سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها شاهد انتشار ویدئوهایی در فضای مجازی از برگزاری مراسمات عقد، عروسی در نقاط مختلف آذربایجان غربی هستیم، موجی از نگرانی را در مسئولان استان و کادر بهداشت و درمان ایجاد کردند، قطعا افزایش موارد ابتلا و فوتی ناشی از این ویروس به علت شکل‌گیری این تجمع‌ها و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مراسمات در چند ماه گذشته بوده است.

این روزها بسیاری از خانواده‌ها همچنان به برپایی دورهمی‌های خانوادگی و برگزاری مراسمات عروسی  در شرایط بحرانی اصرار دارند و برخی تالارها هم همچنان در حال برگزاری مراسم هستند و دست رد به سینه مشتری نمی‌زنند و این قضیه با توجه به اوج گیری دوباره کرونا جای بسی تعجب دارد.

 متاسفانه این روزها تالارهای عروسی بدون توجه به شیوع  و اوج گیری امیکرون پررونق تر از قبل در حال فعالیت هستند و انگار دیگر نه مردم برای جان خود ارزش قائلند و نه مسئولان به عمق بحران فاجعه اهمیتی می‌دهند.

انگار دیگر فرقی بین عروسی این شهروندان در اوج کرونا با دو سال قبل که از کرونا خبری نبود نیست؛ تعداد افراد و ازدحام شهروندان در قالب مراسم عروسی، جشن تولد، عزا و... درحالی است که انگار نه انگار کرونا دارد در شرایط نارنجی  و حاد این شهر می‌تازد انگار فراموش کرده‌اند که یک لحظه غفلت میتواند جان عزیزترین افراد خانوادسپشان را بگیرد.

روز عروسی که باید بهترین، شیرین ترین و خاطره انگیزترین اتفاق هر زوج باشد، با بی احتیاطی و ساده انگاری می تواند آغاز روزهای غم انگیزی برای آنان و میهماناشان رقم بزند، زیرا درصورتی که حتی یکی از مهمانان در این مراسم ها ناقل ویروس کرونا باشد کافیست تا سایرین را هم آلوده کند؛ و حالا هم که با موج ششم کرونا و نام جدید امیکرون، نگرانی ها دو چندان شده است  و لازم است در عمل بیشتر به وخامت وضعیت توجه نماییم.

کلام آخر اینکه، آمار مبتلایانی که از تجمعات عروسی‌ها در استان آذربایجان غربی به دست می‌رسد بسیار تکان دهنده است و با توجه به اوج گیری دوباره کرونا با سویه امیکرون و سرعت بالای انتقال آن، می طلبد که مسئولان ذیربط فکری به حال وضعیت موجود کرده تا شاهد خلق فاجعه ای دوباره در استان نباشیم.

شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید