05:11|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1400 - 13:37
کد خبر: 17620
یادداشت:

کنده‌کاری‌های کوچه و معابر؛ زخمی عمیق بر پیکر خیابان‌های ارومیه

سالهاست که توجه به زيرساخت‌هاي شهري ارومیه از جمله معابر و خيابان‌ها، به عنوان اولويت اول زيباسازي شهر، مورد بي‌مهري متوليان و مسئولان شهري قرار گرفته است و نارضایتی شهروندان را بدنبال داشته است.
کنده‌کاری‌های کوچه و معابر؛ زخمی عمیق بر پیکر خیابان‌های ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کم‌توجهی مسئولان به حوزه خدمات شهری در کلانشهر ارومیه طی سالیان اخیر موجب آلودگی بصری و دوری شهر از نظم و انضباط اجتماعی شده است.

متاسفانه باگذر از کوچه، خیابان یا معابر شهر، عمق بی‌توجهی مسئولان نسبت به وضعیت عمران شهری ارومیه به صراحت متوجه می‌شود؛ کوچه‌ها و خیابان‌های شهر مملو از چاله و دست‌اندازهایی است که تاکنون هیچ اقدامی برای بهسازی آن‌ها انجام نمی‌گیرد.

در واقع وجود چاله‌ها و کنده‌کاری‌ها در سطح شهری امروزه بعنوان یک چالش‌های اساسی محسوب می‌شود که این موضوع همواره طی سالیان گذشته مشکلاتی را در زمینه عبور و مرور شهروندان به وجود آورده است.

از اصلی‌ترین دلایل وجود این چاله‌ها می‌توان به حفاری مکرر آسفالت توسط سازمان‌های مختلف و عدم تعمیر مناسب روکش آسفالت پس از آن است به نحوی که در بعضی از نقاط به علت زیرسازی نامناسب اشاره کرد.

هرچند برخی از این حفاری‌ها بلافاصله ترمیم می‌شوند اما پس از ترمیم، به دلیل زیرسازی نامناسب و هم سطح نبودن آسفالت با خیابان، دست‌اندازهایی ایجاد شده و باعث آسیب رسیدن به خودروها می‌شود که با توجه به این وضعيت، دارندگان خودروها بايستی در طول سال يك يا دو بار جهت تعمير جلوبندي خودرو خود به تعميرگاه مراجعه كنند.

در پایان عدم پرداخت به موقع عوارض و هزینه‌های آسفالت و ترمیم توسط دستگاه‌های مربوطه، فقدان مدیریت یکپارچه شهری جهت هماهنگی در عملیات‌های حفاری و آسفالت خیابان‌ها سبب بروز مشکلات فوق الذکر می‌شود و می‌طلبد متولیان امر با یک هم‌اندیشی نقطه پایانی برای حل این مشکل تعیین نمایند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید