00:46|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1400 - 13:31
کد خبر: 17619
یادداشت:

احترام به حقوق ارباب رجوع؛ اصلی فراموش شده در دستگاه‌های دولتی آذربایجان غربی

این روزها، عدم پاسخگویی برخی از ادارات و سازمان‌های دولتی به ارباب رجوع و مخاطبان برون سازمانی در آذربایجان غربی، شهروندان را در انجام امورات اداری با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.
احترام به حقوق ارباب رجوع؛ اصلی فراموش شده در دستگاه‌های دولتی آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بسیــاری از موسســات و سازمان ها گمان می کنند که یک ساختمان بزرگ و مجلل میتواند موجبات رضایت مراجعین را فراهم نماید؛  اما در این میان آنچه اهمیت دارد میزان اعتمادی است که مردم به آن دارند و ایــن امر تحقق پیدا نمیکند مگر با جلب رضایت مراجعین که از طریق برخوردهای صمیمی و سازنده با ارباب رجوع ممکن می شود.

تکریم ارباب رجوع یعنی ارائه خدمات مناسب در کمترین زمان؛حال سوال اینجاست آیا این اصل در همه ادارات آذربایجان غربی رعایت می‌شود؟

این در حالی است که کارشناسان معتقدند پاسخگویی نهادهای اجرایی به مراجعان خود نه تنها در کاهش بار ترافیک مراجعان تاثیر مستقیم داشته بلکه موجب ارتقا کیفیت خدمات رسانی و توسعه ارتباط مداوم با مراجعان خواهد شد.

به گفته بسیاری از مخاطبان پایگاه خبری باریش نیوز، در سازمان‌های دولتی علاوه بر اینکه اپراتورهای تلفن و رفتار اداری کارمندان نمی تواند به شکل قابل قبولی نیاز شهروندان را پاسخ دهند ، در مراجعه حضوری به ادارات دیده می شود کاغذ بازی مهمترین شاخص بی توجهی به تکریم ارباب رجوع بوده بطوریکه این امر مراجعه کننده را روزها و شاید ماه‌ها برای یک تائید و یا امضا معطل می کند.

مراجعه به برخی ادارات ارومیه نشان می دهد کارمندان رسیدن به پایان وقت اداری را به خدمت رسانی مناسب و زود هنگام به مراجعان ترجیح می دهند و گاهاً فرد بارها با در بسته برخی از کارمندان در ادارات برخورد کرده و پاسخی که می شنود این است که کارمند در مرخصی است.

نبود پاسخگویی مناسب به مردم، احترام نگذاشتن و ارزش قائل نبودن برای ارباب رجوع و پاس دادن و حواله کردن بی‌دلیل آنها به بخش‌های دیگر سازمان و اهمال در انجام کارهای ساده‌ای مانند امضا کردن، تنها بخشی از ثمرات زیانبار این وضعیت است که امید است مسئولان با توجه به حساس بودن مسئله رسیدگی به این مهم را در راس کار خود قرار دهند.

شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید