22:53|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1400 - 13:39
کد خبر: 17609
یادداشت:

توسعه شبکه ریلی‌؛ مطالبه‌ به حق مردم آذربایجان‌غربی از مسئولین

توسعه شبکه ريلی در آذربایجان‌غربی می‌تواند نقش بسزای در توسعه اقتصادی و تجاری در این استان داشته باشد که همت ویژه متولیان امر را در این زمینه می‌طلبد.
توسعه شبکه ریلی‌؛ مطالبه‌ به حق مردم آذربایجان‌غربی از مسئولین

سرویس اجتماعی باریش نیوز، احداث ایستگاه راه‌آهن ارومیه به عنوان یکی از ایستگاه‌های پنج خط اولویت‌دار ریلی کشور پس از 17 سال تعلل و در آبان سال 97 به بهره‌برداری رسیده و استان را یک قدم به سوی پیشرفت سوق داده است.

در واقع یکی از زیر ساخت‌های توسعه هر منطقه حمل و نقل محسوب می‌شود و حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از راه‌های پایدار و کم هزینه می‌تواند تضمین کننده رفع مشکلات در این زمینه باشد که در آذربایجان‌غربی به مسئله‌ای فراموش شده در میان مسئولان تبدیل شده است.

با گذشت سه سال از افتتاح راه‌آهن آذربایجان، متاسفانه سکوت مطلق مسئولان استان در خصوص توسعه این پروژه با وجود اهمیت آن، ایستگاه راه‌آهن آذربایجان‌غربی اغلب خلوت و خالی از مسافر می‌باشد و کندی حرکت قطار از یک‌سو و ایستگاه‌های کوچک و متعدد در مسیر ریلی که موجب کندی بیشتر حرکت قطار می‌شود، انگیزه مسافران را برای سفر با قطار کم کرده است.

به دلیل عدم نوسازی واگن‌های قطار، عدم بهره‌برداری کامل ایستگاه‌های قطار شاهد استقبال اندک مردم از خطوط ریلی در استان و نیز سهم ناچیز این طرح در بخش اقتصادی استان هستیم.

متاسفانه فقدان اداره کل راه‌آهن در آذربایجان‌غربی از مسائلی می‌باشد که ذهن هر مخاطبی را به خود درگیر کرده و اینک سوالی که پیش می‌آید این است که چرا که اساسا نهادی در جهت پاسخگویی به مطالبات و نیازهای مسافران در این استان وجود ندارد؟

در ادامه لازم به ذکر است که راه‌آهن به این دلیل که نقش محوری در ترانزیت دارد و امن‌ترین شکل حمل و نقل می‌باشد و از طرفی هم  اهمیتی بسیاز آن از لحاظ راندمان زمان مسافرتی، افزایش ایمنی و کاهش مصرف سوخت، می‌تواند کمک شایانی به شکوفایی اقتصادی استان داشته باشد.

همچنین کمبود سفرهای ریلی در استان از دیگر مشکلات این پروژه بوده که اعتراض شهروندان را بدنبال داشته است و متاسفانه هیچ ارگان یا نهادی تاکنون پاسخگوی این مسئله نبوده است.

بنابراین در راستای توسعه هر چه بهتر اقتصاد منطقه، تعلل جایز نبوده و بایستی متولیان امر بیش از این اقدام به فراهم آوری شرایط مناسب برای اجرایی شدن و اتمام پروژه‌ها کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید