14:16|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1400 - 13:22
کد خبر: 17602
یادداشت:

توجه به ظرفیت روستاهای آذربایجان‌غربی؛ رویکردی در جهت محرومیت‌زدایی

متاسفانه امروزه با پیشرفت و توسعه جوامع کماکان برخی از روستاهای آذربایجان‌غربی، فاقد امکانات اساسی زندگی هستند و مردم این منطقه در فشار و مضیقه روزگارشان را سپری می‌کنند.
توجه به ظرفیت روستاهای آذربایجان‌غربی؛ رویکردی در جهت محرومیت‌زدایی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سالهاست که روستا‌های آذربایجان‌غربی دچار محرومیت‌های فراوانی هستند و مردم این مناطق از مشکلات زیرساختی و کمبود امکانات اولیه زندگی رنج برده و گله‌مند این شرایط هستند.

باتوجه به اینکه روستاها همواره نقش اساسی در چرخه اقتصاد ایفا می‌کنند؛ ضروری است که در جهت پایداری و پیشرفت قشر کشاورز و دامدار در روستاها خدمات ویژه‌ای صورت گیرد؛ اما آنچه مشهود است در برخی از روستاهای سطح استان هیچگونه خدماتی ارائه نشده است.

عدم آنتن‌دهی، نبود آب شرب سالم و بهداشتی و حتی قطعی پی در پی آب شرب، نبود امکانات بهداشتی و رفاهی و .... از جمله مشکلاتی هستند که افراد در روستاها با آن دست به گریبانند.

مهاجرت و یا ترک تحصیل دانش‌آموزان در روستاها به علت نامناسب بودن جاده، واقعیتی انکار نشدنی است که تاکنون شمار بسیاری از دانش آموزان را در روستاها از امر تحصیل بازداشته است.

اجرا نشدن طرح هادی در روستاها، نداشتن گاز، نداشتن خط ثابت تلفن و ضعف آنتن‌دهی اپراتورهای اینترنت همراه از دیگر مشکلات این روستا است.

معضل دیگری که بعد از چندین سال همچنان مورد بی‌توجهی مسئولان ذیربط قرار دارد نبود جاده مناسب برای تردد روستاییان می‌باشد که مشکلات خاص خود را دارد، این مشکلات زمانی خودشان را نشان می‌دهد که در زمستان با اولین بارش راه‌های ارتباطی به صورت باتلاق درمی‌آیند و اگر شخصی بیمار شد بایستی وی را به وسیله تراکتور و به سختی به منطقه آسفالتی رساند.

کلام آخر اینکه انتظار می‌رود متولیان امر از ظرفیت‌های موجود در روستاها از جمله دامداری، دامپروری نهایت استفاده را کرده و راهکارهایی مناسب در جهت اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی در این مناطق به عمل آورند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید