23:55|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1400 - 13:30
کد خبر: 17595
یادداشت:

خودروهای سنگین و فرسوده؛ عامل اصلی آلودگی هوا در ارومیه

تردد خودروهای سنگین در خیابان‌های سطح شهری ارومیه، تبدیل به معضلی جدی برای شهروندان شده است که با بی‌توجهی متولیان امر، این معضل به مشکلی لاینحل و بسیار خطرناک از بابت تصادفات‌، پارک ماشین‌ها و آلودگی‌های محیطی و بصری در سطح شهری تبدیل شده است.
خودروهای سنگین و فرسوده؛ عامل اصلی آلودگی هوا در ارومیه

سرویس اجتماعی بارشی نیوز، طرح ممانعت از ورود خودروهای فرسوده به کلانشهر ارومیه بعنوان مسئله‌ای فراموش شده در میان مسئولان ذیربط محسوب می‌شود که  سالهاست نفس شهر را به شمارش انداخته است.

آلودگی صوتی، افزایش ترافیک، بروز تصادفات و از بین بردن مبلمان شهری از جمله عوامل ناشی تردد و پارک وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر ارومیه می‌باشد.

طبق پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند هر شب شاهد پارک کامیون‌ها در کنار منازل، معابر و ... هستیم و بارها گله‌مندی خود را مطرح کرده‌ایم اما تاکنون هیچ مسئولی پاسخگوی این مسئله نبوده است و از طرفی هم روز به روز تعداد این خودروها افزایش می‌یابد و تبدیل معابر شهری و مناطق مسکونی به پارکینگی برای خودروهای سنگین مشکلات فراوانی را برایمان به وجود آورده است.

متاسفانه فقدان پارکینگ خودروهای سنگین سبب شده تا تردد آن‌ها در سطح شهر ارومیه امنیت و آرامش را از شهروندان سلب کند و شب‌ها و ساعات اولیه صبح را با آلودگی صوتی ناشی از تردد این خودروها سپری کنند.

از طرفی هم وجود و تردد خودروهای فرسوده با وجود حاکمیت وضعیت قرمز کرونایی کلانشهر ارومیه، می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را در سلامت شهروندان بخصوص افرادی که درگیر این ویروس شده‌اند، به بار آورد.

در پایان انتظار می‌رود مسئولان شهری در جهت ممانعت از ورود خودروهای سنگین و فرسوده به داخل شهری ارومیه، دستورالعمل‌هایی صادر و با متخلفان این امر برخورد قاطعانه‌ای به عمل آورند.
 
سارا مرادی 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید