21:52|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1400 - 13:42
کد خبر: 17589
همزمان با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛

رقص امیکرون در اتوبوس‌های بین شهری

یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری در برابر ویروس کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظت فردی از جمله ماسک است و باید این امر بخصوص در فضاهای بسته بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ اما متاسفانه این روزها همزمان با اوج گیری دوباره کرونا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس های بین شهری، صدای بسیاری از شهروندان در آمده است.
رقص امیکرون در اتوبوس‌های بین شهری

یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری در برابر ویروس کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و  استفاده از وسایل حفاظت فردی از جمله ماسک است و باید این امر بخصوص در فضاهای بسته بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ اما متاسفانه این روزها همزمان با اوج گیری دوباره کرونا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس های بین شهری، صدای بسیاری از شهروندان در آمده است.

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بر اساس گزارش های میدانی مخاطبان پایگاه خبری شماری از پایانه های مسافربری استان نشان داد که نه تنها شمار زیادی از رانندگان اینگونه اتوبوس ها زدن ماسک و یا استفاده از مواد ضدعفونی را رعایت نمی کنند بلکه هیچ الزامی نیز از خود برای استفاده آن توسط مسافران نشان نمی دهند.

حال سوالی که این جا پیش می‌آید این است که در این میان چه کسی مقصر است و فرد متخلف کیست؟ ستاد ملی مبارزه با کرونا که پروتکل‌ها را خوب ابلاغ نکرده است؟ تعاونی کل که پروتکل‌ها را شفاف به تعاونی‌های زیر مجموعه ارسال نکرده است؟

در این میان، مسئولان بر ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید می‌کنند اما متاسفانه، برخی رانندگان اتوبوس این نکات را جدی نمی‌گیرند و صدای مسافران را درآورده اند.

این درحالی است که ضدعفونی کردن کامل اتوبوس ها در هر بار جابجایی مسافر رعایت نمی شود و محدودیت و یا حتی تذکر لسانی نیز به کسانی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند در محوطه پایانه های مسافربری و محل انتظار شرکت های مسافربری وجود ندارد.

کلام آخر اینکه، رعایت نکردن فاصله اجتماعی در اتوبوس‌ها و پر کردن بیش از حد مجاز  و همچنین عدم استفاده از ماسک توسط بسیاری از مردم و حتی خود رانندگان می‌تواند افراد و خانواده‌های بسیاری را درگیر امیکرون کند.متاسفانه برخی از مردم  این مساله را  آنچنان که بایدجدی نمی‌گیرند، چرا که معتقدند در اجرای پروتکل های بهداشتی آن طور که باید جدیتی وجود ندارد و در صورت نزدن ماسک و حتی عدم رعایت پروتکل ها هیچ گونه نظارتی وجود ندارد. البته شهروندان نباید این نکته را فراموش کنند که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی عواقب جبران ناپذیری متوجه آنان و به دنبال آن افراد کل جامعه خواهد شد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

مسافر
1400/11/14 - 22:06

بخدا راست میگی من امروز مسافر دانشجو داشتم. ولی نصف مسافرین ماسک نزده بودن خواستم به راننده بگم دیدم او هم ماسک ندارد با هزار نگرانی مسافرمان را راهی کردیم اکثرا رعایت نمی کنند از مسولین میخوام نظارت لازم داشته باشند. ممنون