13:15|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1400 - 13:05
کد خبر: 17587
یادداشت:

مشکلات اقتصادی بزرگ‌ترین مانع فرزندآوری/ناتوانی مسئولان نظارتی در مدیریت قیمت

طی سال‌های اخیر موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری همواره مورد تاکید مسئولان بوده است که با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم و گرانی وسایل کودک به ویژه نابسامانی در قیمت پوشک باعث شده تا اکثریت زوج‌های جوان، قید بچه‌دار شدن را بزنند.
مشکلات اقتصادی بزرگ‌ترین مانع فرزندآوری/ناتوانی مسئولان نظارتی در مدیریت قیمت

سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها تورم بر همه ابعاد زندگی مردم تاثیر بسزایی داشته است و با سقوط ارزش پولی طی سال‌های اخیر، قیمت تمامی کالاها چه ضروری و چه غیرضروری افزایش پیدا کرده است.

متاسفانه بازار کودک و نوزاد نیز از این گرانی‌ها بی‌نصیب نمانده و طی این مدت بازار پوشک بچه افزایش چندین برابری را به خود دیده است.  

این در حالی است که مسئولان مدام مردم را به فرزندآوری تشویق می‌کنند، در حالی که در وهله اول بایستی شرایط اقتصادی و امنیت روانی برای خانواده‌ها ایجاد گردد و بعد از آن انتظار فرزندآوری و مشارکت در افزایش جمعیت را از افراد داشته باشند.

افزایش سرسام آور قیمت پوشک بچه، خانواده‌های دارای نوزاد را با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه کرده است و از طرفی هم سبب شده تا برخی از خانواده‌ها از فرزندآوری پشیمان شوند در هنگامی که تحت فشار مالی قرار گرفته اند، بگویند ای کاش بچه دار نمی‌شدیم!

در پی موضوع فوق می‌توان گفت که با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان گفت که هر خانواده برای بزرگ کردن کودک خود بایستی در عرض یک ماه نصف بیشتر حقوق خود را صرف خرید پوشک کنند.

متاسفانه تاکنون شاهد وعده‌های بسیاری در رابطه با رفع این موضوع و کنترل و ثبات قیمت در بازار پوشک بچه بوده‌ایم که حال با گذشت چند سال نه تنها قیمت پوشک کاهش نیافته، بلکه برخی از افراد با احتکار این کالا از این موقعیت سواستفاده کرده و پوشک‌های احتکار شده را با نرخ‌هایی جدید به بازار عرضه می‌کند.

طبق پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند که هنگام خرید تاریخ تولید و قیمت درج شده بر روی این پوشک‌ها مربوط به ماه‌های قبل است، اما با قیمت جدید به مشتریان عرضه می‌شوند.

متاسفانه با توجه به اعتراض و گلایه خانواده‌ها از افزایش قیمت پوشک می‌توان گفت که تنها مسئله‌ای که می‌تواند مشکلات را ساماندهی و مرهمی بر زخم‌های خانواده‌ها باشد، تدبیر عاجل متولیان امر در این زمینه خواهد بود.

سارا مرادی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید