10:42|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1400 - 13:52
کد خبر: 17585
یادداشت:

نگرانی شهروندان از حضور معتادان در پیچ و خم خیابان‌های ارومیه

سالهاست چهره کلانشهر ارومیه با حضور معتادان مخدوش شده، شاید قبل‌ترها شهروندان تا این حد نگران حضور معتادان در سطح شهری نبودند ولی اینک رفت و آمد بی‌حد و حصر آن‌ها موجب هراس آنان شده و خواستار رسیدگی متولیان امر به رفع این مشکل هستند.
نگرانی شهروندان از حضور معتادان در پیچ و خم خیابان‌های ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سال‌هاست که وجود معتادان در سطح شهری ارومیه به عنوان یک معضل و آسیب جدی مطرح است، معتادانی که در گوشه گوشه شهر جولان می‌دهند و به دلیل نداشتن محلی برای زندگی هر جا که دلشان بخواهد با رفتارهای ناهنجار شهروندان ارومیه‌ای را آزار می‌دهند.

 در گذشته، افراد معتاد فقط در حوالی پارک‌ها برای تامین مواد مخدر و تامین مکانی برای خواب و استراحت دیده می‌شدند، اما امروزه اوضاع به قدری وخیم است که دیگر فقط در یک پارک و در یک محدوده مشخص مستقر نیستند بلکه در سطح شهر در حال چرخش‌اند و نزدیک به مناطق مسکونی برای خود پاتوق ایجاد می‌کنند.

از طرفی رهاسازی سرنگ‌ها و زباله های عفونی توسط معتادان در مناطق مختلف شهری می‌تواند موجب انتقال و تشدید انواع بیماری‌ها در جامعه باشد.

طبق تصاویر و پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان، در نزدیکی برخی از مدارس در ارومیه معتادانی دیده شده که نگرانی والدین را از آینده فرزندانشان برانگیخته و اعتراض آنها را نسبت به مدیریت شهری بدنبال داشته است.

در پایان می‌توان گفت که در سایه بی‌توجهی‌های مسئولان شهری و ضعف مدیریتی آنان، این قشر به عضو جدا ناپذیر جامعه تبدیل شده‌اند که فرهنگ و شان یک کلانشهر را زیر سوال برده و مشکلات اجتماعی بسیاری را بدنبال دارد که انتظار می‌رود متولیان امر در راستای ساماندهی این قشر مکان‌هایی برای آنان اختصاص داده و در صدد ترک اعتیاد آنان باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید