16:06|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1400 - 13:37
کد خبر: 17584
یادداشت:

جاده چی چست ارومیه، مسیری با هزاران مشکل لاینحل

فارغ از تمامی کاستی ها و ضعف های برخی از مسیر ها و محورهای داخلی شهر ارومیه ،یکی از مسیرهایی که بسیار نا امن است و تا به امروز نیز توجه خاصی به آن نشده است می توان به جاده چی چست اشاره کرد. متاسفانه این جاده تاکنون بهبود خاصی نیافته و هر روز هم وضعیت آن بدتر می شود.این در حالی است که این مسیر محل رفت و آمد برخی از روستاها و همچنین شهر جدید گلمانخانه و دهکده ساحلی و توریستی محسوب می شود.
جاده چی چست ارومیه، مسیری با هزاران مشکل لاینحل

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در واقع جاده چی‌چست، جاده منتهی به دهکده ساحلی چی‌چست و شهر جدید گلمانخانه است که به دلیل عرض کم و نداشتن روشنایی، تصادفات مکرری در این مسیر اتفاق می‌افتد و در این خصوص بارها تصاویر مربوط به مشکلات این جاده  توسط مردم منتشر شده است.

نبود روشنایی و ایراداتی از قبیل بحث آسفالت مناسب در برخی مبادی ورودی و خروجی شهر ارومیه مشکلاتی است که این روزها نیاز به توجه ویژه مسوولان دارد که البته با تبدیل شدن گلمان به شهر جدید و وجود دهکده توریستی چی‌چست این مسیر اهمیت ویژه‌ای به خود گرفته است.

حجم بالای تردد خودورها در جاده چی‌چست و گلمانخانه ارومیه ، نبود آسفالت و خط‌کشی مناسب و از همه مهم‌تر نبود سیستم روشنایی جاده‌ای موجب نارضایتی مردم و همچنین تصادفات جرحی و فوتی در این محور شده است.

در کنار همه اینها، سرعت‌گیرهای بدون رنگ‌آمیزی و غیر‌استاندارد در مسیر چی‌چست ارومیه دیده می‌شود که در واقع این سرعت‌گیرهای غیراستاندارد باعث استهلاک خودروها شده و صدای اعتراض ساکنان روستاها به خصوص اهالی شهر جدید گلمانخانه را درآورده است.

متاسفانه جاده چی چست ارومیه با وجود رفت و آمدهای بالا از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و حتی روکش آسفالت این جاده نیز از بین رفته است و متاسفانه وجود سایه شوم ناامنی بر این جاده غیر استاندارد همچنان سنگینی می کند.

در پایان انتظار می‌رود مسئولان مربوطه با جذب اعتبارات از محل منابع ملی نسبت به بهبود وضعیت این جاده اقدام نمایند تا به وضعیت مناسبی برسد،  به همین دلیل لازم است تا هر چه سریعتر اعتبارات لازم جذب شود تا از این طریق ارگانهایی که متولی اصلی ایمن سازی این مسیر ها هستند بتوانند کار را پیش ببرند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید